Monday, October 6, 2014

TTC : Testimoni Amalkan Susu AlKhisbun Selama 3 Bulan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..



Saya pernah publish entry tentang Susu AlKhisbun dulu.. Tapi saya tak pernah pula buat testimoni atau review kesan selepas saya amalkan susu ni.. So, hari ni saya nak kongsikan dengan anda semua, kesan-kesan selepas minum susu AlKhisbun.. Kesannya lebih kepada dalamanlah ye, sebab memang untuk kesihatan dalaman wanita pun.. (^^)



1. Darah period keluar berketul-ketul


Hmm ni mungkin punca dan sebab utama kenapa bila period saya akan rasa cramping pada bahagian peranakan saya.. Kalau nak ikutkan, memang dari zaman bujang dulu lagi dah senggugut teruk bila period.. Waktu belajar dulu memang wajiblah saya ponteng kelas hari pertama period sebab sakitnya tak boleh nak buat apa.. Tapi lega selepas kahwin, sakit tu dah kurang.. Cuma masih rasa senak-senak jugalah..



Selepas amalkan susu ni, cuak juga bila darah dah keluar ketul-ketul pada hari pertama tu sampai kebocoran, huhu.. Tapi saya rasa lega sebab untuk bulan pertama saja jadi macam tu.. Memang dia cuci habis.. Bulan seterusnya dah ok, normal saja flow nya..



2. Senggugut kurang, almost hilang terus


Haa yang ni paling best sekali.. Senggugut tu dah rasa macam kena gigit semut je.. Hari pertama period pun boleh lagi nak kemana-mana, cumanya saya je yang malas nak kemana-mana.. Rasa mengantuk dan cepat letihlah kalau asyik 'derma' darah je selama seminggu..huhu..Mungkin sebab darah ketul yang tersumbat agaknya punca sakit tu.. Bila dah keluar habis, eloklah 'jalannya'..



3. Period jadi teratur


Ok, sebelum ni period saya memang tak teratur.. Kadang-kadang datang awal bulan, kadang-kadang tengah bulan, kadang-kadang hujung bulan.. Sukahatimakdia saja bila dia nak timbui.. Sebab tu saya sentiasa standby pad dalam setiap bag saya.. Kot-kot nak guna waktu kecemasan..hihihi



So, bila amalkan susu ni, cycle period saya jadi 30-35 hari saja.. Tak pernah terawal atau terlebih.. Bila dah teratur, senanglah saya nak kira waktu subur.. Sebab tu sangat penting pastikan period teratur kalau nak merancang tambah anak or tak nak anak..huhu



****


Ok, itu sahaja yang saya rasa kesan minum susu ni.. Saya cuba paksa minum susu ni walau pun rasa herbanya sangatlah susah tekak saya nak terima, tapi 3 bulan jugalah saya sanggup bertahan..huhuhu.. Tapi memang belum rezeki saya dan suami nak dapat berita gembira.. Oh ya, suami saya juga minum cafe AlKhisbun.. Tapi rasanya sedap gila dari susu herba saya..



Saya cuma ambil selama 3 bulan sahaja, kemudian saya stop.. Sebab saya memang bagi tempoh 3 bulan untuk setiap supplemen yang saya cuba.. Yang mana rasanya boleh diterima, saya akan terus amalkan, yang mana tak berapa nak berkesan pada saya, saya stop..



Mungkin pada orang lain kesannya berbeza.. Bagus sebenarnya amalkan susu ni, susu kambing dicampur herba, tapi ikut penerimaan badan masing-masinglah ye kesan yang diterima.. Kawan saya amalkan susu ni, ada rezeki dia pregnant.. Tapi belum tiba masanya lagi untuk saya dan suami bergelar ibu dan bapa..



No hal, cuba lagi ikhtiar yang lain.. Macam-macam cara ada, cuma nak atau tak nak je.. Kena yakin dengan usaha kita, moga-moga berkesan dan berjaya.. Semuanya dengan izin Allah jua.. (^^)






2 comments:

  1. Setuju..setiap orang ada kesan masing-masing pada setiap usaha yang dilakukan..yang utama SABAR..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah betul..ada cara cuba saja..tak rugi apa pun.. (^^)

      Delete

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...