Friday, February 24, 2012

Hari Lahir...Hari Semakin Tua...

Assalamualaikum...

Lama betul saya tak menulis apa-apa di blog saya ni...Bermulanya tahun baru penuh dengan macam-macam tanggungjawab dan tugas yang perlu dilaksanakan...Sampai tak menyempat-nyempat nak buat benda lain....Orang katala....bukan saya yang kata....hehehe

Dalam sibuk-sibuk tu, bila masuk bulan Februari selalunya saya akan jadi super happy dan super ceria....sebabnya dalam bulan Februari, tiga puluh satu tahun dulu, saya dilahirkan ke dunia...Alhamdulillah...Allah masih panjangkan usia saya...Amin....Amin....Amin Ya Rabbal A'lamin....Hmm kalau dah sambut hari lahir ni, biasanya kita akan dapat hadiah kan? Saya dapat hadiah apa ek? Ohh hadiah tak penting pun, yang penting ingatan dan doa insan-insan yang mengenali kita....Sejuta kali lebih baik daripada dapat hadiah apa-apa...Tetapi kalau dapat hadiah, itu adalah satu BONUS! (p/s: jangan tak ambil pula kalau ada yang sudi bagi hadiah...=) )

Saya dapat tiga kategori hadiah! Wahhh macam best ja kan? Jom kita tengok apa hadiah-hadiah yang saya dapat tu....

Hadiah kategori pertama...

Saya dibawa bercuti ke Kuala Lumpur, Seremban dan Genting Highlands oleh suami saya yang tercinta....3 hari 2 malam....Saya tak minta apa-apa pun, tapi bila dah diajak, ikutttttt sajaaaaa...hehehe...Tak booking hotel atau apa, ambil baju masukkan dalam bag, ambil apa-apa yang patut dan terus jalan...Pukul 9 malam bertolak ke Kuala Lumpur....Sampai dalam pukul 1 lebih, check in di Wira Hotel...Main redah ja...Sebab selalu stay sini, jadi macam confident ja ada bilik kosong...hehe....Next day check out terus ke Seremban....Ada misi kami ke sana...Sempat lunch di Seremban....


Lebih kurang pukul 3 petang kami keluar dari Seremban...Sekejap hujan sekejap panas sepanjang jalan....Saya ingat nak terus balik Penang, rupanya encik suami saya ada misi nak bermalam di Genting...Dah la hotel pun tak booking, masih lagi mood Chinese New Year, mesti ramai yang bercuti disana....Ada chance kami kena tidur dalam kereta ja ni....Tapi memang nasib kami baik, ada bilik kosong di Hotel Seri Malaysia...Malam tu kami ronda di Genting...Ramainya manusia! Rupanya ada pertunjukan bunga api sebab Chinese New Year...Tapi tak enjoy sangat sebab terlalu ramai orang...Badan dah letih, kami decide balik rehat saja di hotel...Esoknya check out terus balik Penang....

Hadiah kategori kedua...

Ha ni hadiah yang saya dapat daripada anak-anak murid saya....Sangat comel budak-budak ni...Kebetulan bercakap tentang umur dan hari lahir di dalam kelas, ada yang bertanyakan bila hari lahir saya...Bila dah tahu masing-masing dah pasang angan-angan nak belikan hadiah...Dan yang paling best ada yang laju ja berkata "Ha kalau birthday cikgu, maknanya kena baling telurla!"


Aiyooooo...saya terus beliakkan mata! "Apa? kamu nak baling telur kat cikgu? Eh mana boleh, esokkan ada program Sambutan Maulidur Rasul di sekolah" "Alaaa tak apa, kita balingla masa atas pentas esok!" Wahhh mujur dia cuma cakap saja tapi tak buat...Sibuk berarak sambil berselawat agaknya....hehehe...Tapi tiba-tiba saja ada murid-murid perempuan ni datang dan hadiahkan saya sehelai selendang dan kerongsang yang sangat comel....Terharu sangat...Tapi sempat juga bertanya, samaada mak dia tahu ke tidak...Lega bila dia cakap mak dia yang tolong pilihkan...Ada yang bagi gelang tangan, Terima Kasih ya! =)

Hadiah kategori ketiga...

Hadiah ni dari facebook saya...Ucapan dari kawan-kawan dan yang mengenali saya di facebook....Alhamdulillah....ramai yang bagi ucapan dan mendoakan saya...aminnnn...Ingatan lebih bermakna daripada hadiah! Saya ada masalah, sekiranya saya sedih atau gembira, saya rasa saya masih mampu untuk mengawal keadaan....Sampailah ada orang yang bagi kata-kata semangat atau nasihat atau ucapan ataupun doa pada saya, secara automatik, terus saya akan jadi sebak dan terharu dan boleh pula nak bergenang air mata! Bila baca ucapan kawan-kawan, boleh pula nak rasa sebak....adehhhh laaaa makcikk oittttt.....hehehehehe

Apapun, semua kategori hadiah yang saya dapat tahun ni sangat-sangat bermakna dan sangat-sangat dihargai! Disebabkan hadiah-hadiah ni lah, saya boleh tersenyummmmm panjang.....

TERIMA KASIH SEMUA.....=)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...