Saturday, August 25, 2012

Astaka Padang Kota Selepas 12 Tengah Malam

Assalamualaikum semua..



Semalam suami ajak saya keluar makan..Saja nak ronda-ronda katanya..Haishh macam selalu saja meronda ni..Hehe tak kot (^^)..Kami keluar dari rumah lebih kurang pukul 12.15 tengah malam dah..Ok ni bukan nak cerita seram, keluar hantu mak lampir or hantu kak limah ke ok..Ni nak cerita pasal astaka Padang Kota saja..


Kami order pasembor dengan koey tiaw goreng

Kami singgah di Padang Kota sebab dah lama tak makan pasembor..Walaupun dah pukul 12.00 lebih, tapi masih ramai lagi yang ada di situ..Tapi agak kurang di kawasan astaka..Saya terkejut bila tengok kawasan astaka tu..Sampah merata-rata tempat..Bawah kerusi bawah meja, macam-macam sampah ada..Paling banyak mestilah tisu dan puntung rokok..



Kami pilih tempat yang paling hujung sekali dekat dengan tembok tepi laut..Kawasan situ saja yang bersih dan tak ada sampah bawah meja..Saya hairan tengok keadaan tu..Dah lama astaka Padang Kota tu terkenal..Memang agak memalukan kalau kebersihannya tak dijaga..



Kami berdua yang memang orang Pulau Pinang pun rasa terganggu dengan situasi tu, apalah agaknya perasaan orang luar yang baru pertama kali singgah di situ..Mesti cerita yang tak best akan dibawa balik sebagai 'buah tangan'..Boleh terbantut selera makan kalau tempat makan tu kotor tau..

Saya nampak ada beberapa pengusaha astaka yang mula kemas dan bersihkan kawasan masing-masing..Mungkin keadaan kotor tu cuma berlaku selepas 12.00 tengah malam kot..Bila pelanggan dah tak ada barulah semuanya dibersihkan..Saya harap keadaan tu akan berubah..Barulah ramai lagi pelancong dan pengunjung astaka Padang Kota tu..
*tiada gambar diambil ye..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...