Sunday, February 16, 2014

Semakin Meningkat Usia Semakin Bertambah Dugaan Hidup

Assalamualaikum semua..



Pada 10 Februari lepas, usia saya dah genap ke 33 tahun..Huh?! 33 dah ke.....?! Alhamdulillah syukur, Allah panjangkan usia saya hidup di dunia ni selama 33 tahun..Tapi rasa macam baru je 20an..Hihi perasan..Bila dah masuk 3 series ni, dah tak ada dah nak sambut beria macam zaman kanak-kanak, atau waktu zaman muda belia nun..



Sangat simple saya 'sambut' birthday kali ni..Sebab angkanya special, 33..Saya terus rasa macam 'Oh myyy..nak pusing kot mana pun tetap 33!'..Tapi apa ada pada angka kan?..Yang penting macam mana fikiran dan tindakan kita yang tunjuk tahap kematangan diri sendiri..



Sebab ada yang saya jumpa, umur dah separuh abad dah tapi perangai, aduhhh kalah orang muda..Ada juga jumpa kanak-kanak, baru 7 tahun, tapi fikiran macam orang dewasa..Dewasa sebelum usialah pula..Macam-macam hal dunia sekarang ni..



Ok, kali ni suami saya hadiahkan saya kek, tapi saya yang pergi pilih kek dan pilih nak tulis apa atas kek..huhuhu..Macam kelakar pula..Sindiri mau makan, sindiri pilihlah kaka..Ok fine, sebab dia yang bayarkan..hihi..Lepas tu suami tanya nak hadiah apa, so saya jawab nak pokok saja..Hehe belilah kami pokok dua pasu comel kat Tesco Extra..






Di rumah ada satu pasu saja pokok..Saya cakap kat suami nak beli kawan-kawan untuk pokok..Baru dia tak mati..See umur saja 33 tapi perangai macam kanak-kanak..Huhu nak buat macam mana, saya cikgu sekolah rendah..Dah jadi kanak-kanak juga..Sebelum pergi sekolah saya siram dulu pokok tu, baru rasa sejuk saja mata memandang dan jiwa pun happy..(^^)



Saya juga ada sedekahkan sebiji apple pada semua murid-murid dan juga warga sekolah saya..Ni cerita ni bukan nak riak atau apa, tapi mungkin boleh jadikan idea untuk semua yang baca blog saya ni..Moga semua gembira bila dapat apple tu walaupun sebiji..Ada yang mendoakan saya..Terima kasih..Ada rezeki insyaAllah, lain kali bagi lagi..(^^)






No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...