Sunday, September 6, 2015

Epal Dan Doa Teacher Dapat Anak

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..



Hmm anak-anak murid saya kan memang sangat kreatif tau.. Tak boleh nak expect apa yang depa akan buat.. Minggu lepas, saya masuk kelas Tahun 2 untuk ajar subjek Dunia Sains & Teknologi ( Pendeknya DST.. Tapi murid Tahun 1 kelas belakang cakap kat cikgu lain,  "Ticer Haida ajar kami GST" adehhhhh.. Nampak tak, budak Tahun 1 pun 'terkesan' tau dengan GST.. )



Waktu murid-murid tu buat latihan, adalah seorang budak lelaki ni datang buat latihan di meja saya.. Dia memang terang-terang cakap pada kawan-kawan yang dia suka pada saya.. Nanti dah besar nak kahwin dengan saya!!! Adehh, saya cakap mana boleh kahwin, sebab Ticer dah kahwin dah.. Nanti dia besar saya dah tua..



Ok fine, dia tukar pula cakap nak jadi anak saya.. Saya kata boleh, sebab semua dalam kelas ni anak-anak Ticer, anak-anak murid.. Tup-tup dia tanya, "Ticer, Ticer dah ada anak?" Saya senyum, macam biasa saya jawab, "Ada, anak tekak, anak mata dan anak rambut." Dia tak puas hati.. "Bukannn, ni anak betoilah" Saya cakaplah belum ada lagi.. "Kamu tolonglah doakan kat Ticer"



Dan-dan tu juga dia berdiri, tadah tangan.. "Weiiii angkat tangan weiii, kita nak baca doa untuk Ticer" Spontan semua murid-murid dalam kelas tu stop buat latihan dan tadah tangan.. Saya pun tadah tangan juga.. "Ya Allah ya Tuhanku, bagilah Ticer dapat anak.. Aminnnnnnn.. Sampai sepuluh orang.. Aminnnn"



Kawan-kawan dia semua pun "Aminnnn" ramai-ramai.. Saya cakap "Ohhhh terima kasihlah kamu semua doa untuk Ticer" Hahahaha sampai sepuluh orang tu.. Saya nak tergelak ke nak teriak ke nak terharu pun tak tau nak cakap.. Rasa nak peluk budak tu pun ada jugak.. Tapi confirm dak lah kan.. Lepas tu semua sambung balik buat latihan.. Hai la kanak-kanak..



Esoknya, budak lelaki tu datang dan bagi epal ni sebiji untuk saya.. Saya tanya untuk apa? Dia cakap sajalah nak bagi kat Ticer.. Hihihihi Thank you dear.. Dia bawa satu plastik epal dan bagi pada kawan-kawan sama.. Sebelum tu dia suruh kawan dia tolong bagi teddy bear kecik pada saya.. Dia dok sengih belakang pintu.. Malu.. Macam-macam..






*Saya doakan semoga anak-anak murid saya berjaya di masa hadapan.. 
Aminnn..
In sha Allah..

6 comments:

  1. Moga doa mereka makbul..doa anak2 syurga yang masih bersih putih hatinya..masih lurus jiwanya...amin....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi itulah..moga termakbul juga doa anak-anak syurga tu semua nanti..terharu sebenarnya..tak sangka concern juga pada masalah cikgu ni ha..hihi

      Delete
  2. Budak2 hati suci lg... Mana tau Allah makbulkan doa dia kan :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnn..harap-harap doa ikhlas budak-budak tu semua dimakbulkan suatu hari nanti..aminnn..hihihi

      Delete
  3. terharu baca post ni. aminn kan jgk.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaminn..TQ.. tu la, terharu betul dengan tindakan budak-budak ni..huhu

      Delete

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...