Saturday, June 15, 2013

Yong Tau Foo Dan Sotong Kangkung Taiping

Assalamualaikum semua..



Pernah ke Taiping? Selain daripada terkenal dengan Zoo Taiping, ada satu pusat penjaja Taiping yang menjual yong tau foo dan juga sotong kangkung yang best..Lokasinya di belakang Balai Bomba Dan Penyelamat Taiping..






Memang meriah kat sini tau..Banyak gerai yang menjual sotong kangkung dan juga yong tau foo..Ada juga makanan lain yang dijual..Pilihlah ikut selera anda..(^^)












Harganya ok saja..Nak kata mahal tak mahal sangatlah, nak kata murah pun tak murah sangatlah..Saya dan suami pergi waktu malam..Tapi saya rasa, pihak yang sepatutnya perlu berikan perhatian kepada kebersihan di pusat penjaja ni..Waktu malam, persekitarannya agak berbau..Mungkin sebab sisa-sisa makanan atau sampah yang dah banyak..
Dan juga tempat parking susah juga nak cari..Sebab kebanyakan tempat di tepi-tepi jalan dah penuh..Sabar saja kami pusing-pusing sekitar tu tunggu kereta siapa-siapa keluar..Tapi berbaloilah juga kalau datang jauh-jauh semata-mata nak makan di sini..Macam yang kami berdua buat malam tu lah..Saja suami saya bawa ronda sampai Taiping hanya untuk makan..Lain kali port lain ok..(^^)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...