Wednesday, February 25, 2015

Hadiah Birthday - What You Give, You Will Get Back

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..



Baru-baru ni, saya sambut birthday saya yang ke 17!!! Eh, 17 darab 2!!! Aduhhh terus rasa macam dah makin tua dah haishh.. Alhamdulillah, Allah masih bagi saya peluang bernafas di Bumi yang fana ni lagi.. Macam biasa, tak ada sambutan special pun.. Cukuplah sekadar share rezeki dengan anak-anak murid dan kawan-kawan di sekolah.. Malam tu keluar makan-makan dengan suami, its more than enough.. 



Sebelum-sebelum ni, saya akan 'hadiahkan' epal pada semua warga sekolah saya.. Tapi memandangkan tahun ni ada kes epal tercemar dengan bakteria LISTERIOSIS, saya tak berani nak bagi epal.. Saya tukar dengan air kotak.. Kebetulan nak dekat Raya Cina, murahlah air kotak.. 



Tapi bukan saya beli sendiri air kotak tu semua.. Saya suruh AJK Badan Kebajikan Guru dan Warga sekolah yang belikan, sebab secara tak langsung dapat jana pendapatan Badan.. So pada hari kejadian, saya pun bagilah seorang sekotak pada murid sesi petang.. Sesi pagi, esoknya baru bagi.. 



Tak sangka, esoknya ada murid-murid yang bagi hadiah pada saya.. Terharu dan malu pula.. hahaha.. So, saya nak simpan memori ni dalam blog, nanti-nanti boleh tengok dan ingat balik murid mana yang bagi hadiah pada saya.. Errrr.. tapi ramai, jenuh nak ingat..huhuhu



Ni antara hadiah yang saya dapat..






Nampak tak ada keropok? huhu kanak-kanak..






Selendang ni mak anak murid saya yang buat.. Jual sendiri..
Cantik.. (^^)






Yang bawah ni hadiah dalam dua-dua kotak di atas tu..
Terharuuuuu..






Bawah ni ucapan dan hadiah yang paling 'win' sekali..






Bila masa pula cikgu berkilat? huhuhu






Limau ni Ketua Panitia BI yang bagi.. hihi CNY maaaa..






Kek ni semua Encik suami saya yang belanja.. Katanya kek birthday la.. Tapi, kami borong kat Mamak jual roti naik motor tu je.. Huhuhu jadilah, ada juga kek daripada tak ada.. Janji sedappppp.. (^^)



Bila fikir-fikir balik, tak rugi langsung saya 'hadiahkan' air kotak tu.. Saya happy, anak-anak murid saya happy, kawan-kawan sekolah dan pakcik guard sekolah pun happy.. Saya pula dapat hadiah dan ucapan serta doa yang tak putus-putus dari kawan-kawan.. Alhamdulillah.. Semoga ada rezeki lagi nanti, saya share lagi apa-apa yang patut.. (^^)



What you give, you'll get back..  




4 comments:

  1. "Commel berkilat" ??? Alahai....sweetnyer anak murid!

    * Salam perkenalan ye!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe itulah, bila tanya kenapa cikgu berkilat, dia sengih ja..kanak-kanak ni macam-macam..

      Delete
  2. happy belated bday dear...smg Allah panjangkan umur dalam keimanan, dikurniakan bahagia dunia dan akhirat dan dimurahkan rezeki selalu...Amin...

    comelnye murid2 cikgu ni...bagi hadiah kat cikgu lagi :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you dear.. THANK YOU atas doa.. aminnnn...

      Tak terfikir langsung ramai pula yang bagi hadiah.. Ni pun ada lagi yang saya tak bawa balik rumah.. Tapi risau juga takut habis duit beli hadiah..huhu

      Delete

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...