Monday, August 10, 2015

5 Bintang Untuk Pulai Desaru Beach Resort & Spa

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..



Lama dah nak publish entry Pulai Desaru Beach Resort & Spa ni.. Tapi asyik tertangguh ja.. Disebabkan hari ni sekolah saya cuti peristiwa, jadinya sempatlah cek godek-godek laptop buat entry ni bagi siap.. Ni percutian saya dan suami masa cuti sekolah.. errr.. cuti bulan.. errr cuti.. bila ye.. hahahaha dah tak ingat dah! 



Tak kisahlah bila, yang penting saya nak cerita pengalaman dan share gambar yang menarik sekitar resort yang sempoi ni.. Bila suami saya cakap nak bercuti di Desaru, saya search apa yang menarik di sini.. Memang jauh nun di Selatan nun.. Tapi dah namanya nak bercuti, jauh pun jauhlah.. Boleh tengok tempat orang..



Suami saya booking resort ni melalui booking.com.. Macam biasa, senang dan pantas!!! Kami bertolak dari Pulau Pinang waktu pagi, sebab nak sampai sebelum malam.. Drive pun santai-santai je sebab bukan nak rushing ke mana pun.. Sempat juga berhenti di beberapa RnR.. 






Waktu dah nak sampai area Desaru, kami kena lalu atas jambatan ni.. Saya suka tengok jambatan ni sebab tiangnya bentuk A.. Tapi jalan nak ke jambatan ni hmmm perlu buat sesuatulah.. Boleh merosakkan rim kereta oiiiii.. 







Bila sampai anda akan disambut dengan pintu gerbang ni.. Err tapi yang masuk saya tak ambil pula, ni waktu dah nak balik baru teringat nak snap gambar, sebab tu katanya terima kasih.. hihihi






Tudiaaaa nampak tak signboard?






Dah tak sabar nak check in sebab lama sangat duduk dalam kereta..







 Oishhhh indahnya pemandangan..
Entrance tak ada pintu pun ok.. 
Hang masuk rodong macam tu saja p check in..






Comelkan decoration resort ni? 
Saya paling suka tengok gambar ni.. 
Kami request bilik di tingkat atas, baru nampak semua yang ada di sekeliling resort..



Bila buka bilik, tadaaaaaaaaaa..


 



Berbaloi sungguh pilih resort ni.. Walau pun perjalanan kami jauh, dari Utara ke Selatan, tapi bila tengok bilik yang cantik, kemas, luas dan bersih macam ni, terasa hilang letih tadi.. Memang saya bagi 5 bintanglah resort ni!



 



Nak guling-guling atas lantai pun boleh..
Nak main tingting atau jengkek pun boleh..



 



Macam bersantai di rumah..






Bag semua kasi simpan dalam ini ya..



 



Haaaa next entry saya cerita apa yang jadi kat pantry ni..






Ni sebelum nak masuk bilik air..
Cek suka cermin besaq gajah macam ni..






Semua benda dapat double, tak kedekut tau..






Haaaa nak berendam boleh..



 



 Tak mau berendam pun boleh..






Pemandangan dari balkoni..






 Swimming pool yang luas..






Di belakang hotel, ada juga horse riding, kawasan yang lapang boleh buat barbeque dan games untuk family day..  Memang best lepak di tepi pantai ni.. Rasa relax ja layan angin sepoi-sepoi bahasa..












Nampak tak apa tu? Si tupai ni asyik betul kesana-sini.. Ohh ya, jangan terkejut ya, kalau tengok tempat parking, ada monyet berkeliaran.. Bukan nak kutip duit parking, bukan.. Nak cari makanan la tu.. Bila malam, haaaa lebah pula sibuk buat kenduri keliling lampu luar balkoni.. Semua haiwan ada haihhhh.. huhuhu.. 



Ingat malam-malam nak juga ambil angin berdua-duaan sambil layan teh ke di balkoni.. Tapi terus cancel bila nampak lebah besaq-besaq nala serbu lampu.. Tak maulah cari nahas, cek kena sengat satgi naya..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...