Tuesday, November 20, 2012

Kejar Pencuri Di TESCO!!

Assalamualaikum semua..



Semalam, suami bawa saya ke Tesco..Memang nak beli barang dah dua tiga hari tertangguh..So, kebetulan suami saya tak 'outstation', kami rondalah di Tesco ni..Orang taklah ramai sangat pun..Hujan waktu ni..Selepas beli apa yang patut, suami saya nak singgah di kedai Bata pula..Saya pun minta izin nak ke Popular nak cari buku..Nun di hujung sana..



Lama tak membaca, rasa macam makin tumpul pula otak ni..Jangan sampai 'berkarat' otak sudah..Tengah belek-belek buku tiba-tiba dengar kecoh-kecoh di luar pintu masuk ke Tesco..Apa yang jadi tu? Dengan perasaan busybody juga macam orang yang dah makin ramai di luar tu, saya pun panjangkan tengkuk tengok apa yang jadi..



Nampak pekerja Tesco bawa seorang lelaki sambil marah-marah..Apa entah yang dikata, tak jelas pun..Kemudian mereka masuk dalam Tesco dan berlakulah adegan aksi Hindustan..Hehehe aksi kejar-mengejar di celah-celah rak-rak barang Tesco antara guard, pekerja dan lelaki yang dikatakan mencuri tu..Hmm macam kartun juga saya tengok..



Dia lari ke kiri, semua guard lari ke kiri..Dia lari ke lorong kanan, semua guard lari ke lorong kanan..Akhirnya, penat kot nak lari, dapatlah ditangkap balik pencuri tu..Puas kena marah, dipegang tangan ke belakang, dua tiga pekerja dan guard bawa lelaki tu ke bilik 'pemulihan' suami saya kata..hehe (Selepas saya ceritakan kejadian tu pada dia yang baru sampai di Popular) Saya pula kata 'Mungkin bawa masuk ke toilet kot, kena flush dulu..hehehe'



Jahat tak saya? Jahat sikit-sikit saja..



Mungkin masuk bilik siasatan kot di belakang tu..Dekat dengan toilet ok..hehe..Terdengar jugalah guard tu cakap lelaki tu sorok barang dalam baju..Entahlah betul atau tidak..Tapi bukan warganegara Malaysia..Tengok muka pun dah tau negara mana..  



Gambar di atas diambil selepas kejadian ok..So tak ada kena-mengena semua individu dalam gambar dengan kejadian tu..Semuanya hanyalah pelanggan sahaja..Saya tak kalut dan sibuk pun nak ambil gambar kejadian..Jadi dalam masa yang singkat..
Suami saya dengan selambanya kata, 'Eh jom, abang pun nak curi barang jugalah kat sini..' Sambil laju saja dia buat aksi nak curi barang dalam Popular..Cissssss..Malas saya layan, saya teruskan usaha cari buku..Gelak-gelak dia pun cari buku juga..(^^)
End of the story..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...