Saturday, January 19, 2013

Nak Masak? Ikut Selera Suami Atau Isteri?



Assalamualaikum semua..



Sejak duduk di rumah sendiri, saya rajin memasak..Sebab kena mengajar sesi petang, sempatlah saya main masak-masak dulu sebelum ke sekolah..Suami saya pun memang suka kalau saya masak..Tak kiralah masak apa pun, yang ringkas saja pun dia makan..Malas dah nak makan di kedai makan..Waktu malam lepas balik dari sekolah saya masak juga..Tapi itu pun kalau rasa lauk tengahari tadi dah habis atau tak cukup..Tapi selalunya memang saya yang nak masak juga lauk baru untuk makan malam..



Kadang-kadang saya masak ikut selera saya dan selalunya saya masak ikut selera suami..Dia kalau ada kuah kari, ikan goreng dan ulam pun dah berselera makan..Hmm kalau anda pula macam mana? Kalau nak masak, ikut selera siapa ya?



Di bawah ni antara yang sempat saya ambil gambarlah..Yang lain tak ingat nak ambil gambar sebelum makan..hehe..Opppsss by the way, ni bukan nak menunjuk ok, (menunjuk apanya cek oiii, masak ringkas saja pun..hehe) tapi just nak share dengan anda betapa mudahnya nak memasak..Jimat sikit makan di rumah..Yang penting, kena rajinlah..Kalau expert semua jenis makanan pun, tapi hanya pandai hafal resepi dan malas masak, tak guna juga..hehe



Kari ikan, udang goreng, sambal belacan, salad dan pucuk paku goreng belacan.





Ikan cencaru (sambal dan bawang lebih), sambal belacan, ulam pegaga, udang masak pengantin (hehe nak masak bagi kering boleh, nak masak kuah boleh) dan sayur campur.



Singgang daging, sayur campur, salad buah dan sambal kerisik.





Kari ikan, ulam pucuk janggus/ gajus, sambal belacan, ikan goreng dan ikan kering.




Ni masak makan malam, tambah dengan lauk yang ada, udang goreng basah dan sotong masak sos.




Walaupun ringkas, tapi saya masak dengan penuh kasih sayang..(^^)








No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...