Monday, January 7, 2013

Tahun Baru + Jadual Baru + Situasi Baru = Haru Biru

Assalamualaikum semua..


Adehh masuk tahun baru ni, jadual saya terpaksa diubah..Dulu saya mengajar di waktu pagi tetapi tahun baru ni saya terpaksa mengajar di sebelah petang pula..Adalah sebab musababnya, tapi yang pasti bukan saya yang minta..Ok fine..Masa mula dapat tahu kena sesi petang, saya rasa macam, oh why me? porqe? (macam tu ke ejaannya), awat cek pulak yang kena pindah ke sesi petang? But then, ada yang kena pindah sekolah terus, tiba-tiba rasa insaf dan bersyukur..



Mula tu rasa pening dan tak selesa juga..Bila dah biasa ajar murid tahap 2 yang dah faham dengan arahan bila sekali saja cakap, saya rasa agak frust dan kecewa serta tertekan bila ajar murid tahap 1..Tiga hari pertama persekolahan saya jadi kelam kabut juga nak deal dengan murid tahap 1 dan sistem KSSR..Adoiii..sampai saya cakap pada husband saya nak letak jawatan nak bagi notis 24 jam..



Hehehe tapi tu waktu saya tengah emosi cakap macam itulah..Bila dah ok dan dapat maklumat dengan banyak bertanya pada yang lebih pakar, baru dapat gambarannya..Tapi baaaaaaaaanyak lagi yang saya kena belajar..Cara nak deal dengan murid tahap 1 pun kena upgrade lagi..Saya kena rendahkan sikit cara saya berkomunikasi dengan murid tahap 1..



Nak marah pun macam tak berapa nak menjadi dan tak berapa nak sampai hati sebab they are too cute and small..Tapi ada masa kena juga bertegas dengan budak-budak kecil ni..Rasa-rasanya macam-macam karenah yang saya akan jumpa nanti..Tadi pun ada budak lelaki menangis di dalam kelas..Saya cuma tanya bawa buku tak? Dia bawa buku tapi menangis..Adehhh..Mula-mula saya pujuk kemudian ada yang cakap tak payah pujuk dia cikgu..Saya teruskan mengajar, sambil jeling pada budak tu..Hmm elok pula..



Yang best tadi tengah mengajar, tiba-tiba ada budak cakap kawannya termuntah..Saya tengok dah habis baju budak perempuan darjah tiga tu kena muntah..Cepat-cepat saya suruh dia cuci di tandas..Sebelum saya pula termuntah hehe..Yang tak boleh tahan waktu jadi guru bertugas tadi, masa di tapak perhimpunan ada murid perempuan terkencing dalam kain sambil berdiri..Adehh..mujur dah nak balik..Macam-macam hal..Bertabahlah wahai saya...huhuhu



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...