Thursday, March 21, 2013

Tasik Raban Yang...Hmmmm...

Assalamualaikum semua..


Pernah dengar tentang Tasik Raban? Saya baru tahu tentang tasik ni dua minggu lepas..Encik Husband ajak ronda-ronda hari Ahad dua minggu lepas..Lama dah tak buat 'kerja gila', so on saja bila diajak..hehe..Saya bayangkan macam Tasik Beris di Sik tu..Dapatlah melepak dan tenangkan fikiran sambil ber'dating' dengan Encik Husband..Tapiiiii...






Kalau tengok pada signboard yang disediakan nampak semuanya lengkap..Saya dan suami ingat memang cantiklah kawasannya..Tapi sangat-sangat mendukacitakan..Tak tergamak saya nak ambil gambar..Macam kawasan terbiar saja..Bangunan yang ada di situ semuanya nampak tak terurus, sampah dan semak-samun merata-rata..Dan yang paling tak puas hati bila kami nampak ada dua tiga pasangan yang melepak di situ..Buat apa di tempat yang sunyi macam tu dik?


Hmmm tempat sunyi, jauh daripada pandangan orang ramai, walaupun tepi jalanraya, tapi memang tak perasan pun kalau tak berhenti di sini..So, bila tengok keadaan tempat tu macam 'under construction' (hope so sebab tempat ni ada potensi nak maju macam Tasik Beris di Sik, sebab tasiknya cantik) kami teruskan misi kami pada hari tu..



Nak masuk toilet, tapi memang ngeri..Terus tak jadi..






Cantikkan tasik ni? Harapnya adalah usaha yang akan dibuat untuk komersialkan tempat ni..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...