Wednesday, August 21, 2013

Awet Muda Dengan Tomato Dan Lobak Merah

Assalamualaikum semua..

Teringin tak nak nampak awet muda tuan-tuan dan puan-puan? Hehe soalan ni ditujukan khas pada tuan-tuan dan puan-puan saja ok..Yang cik adik cik abang muda belia, tak perlu risau..Kulit tu masih tegang dan cantik lagi..Tapi lagi bagus sekiranya dari awal dah dijaga pemakanan kita untuk mendapatkan hasil di kemudian hari..



Saya ni bila dah masuk 30an barulah sibuk dan rajin nak jaga pemakanan..Lebihkan makan sayur dan minum air kosong..Sebelum ni bukan tak makan, makan juga..Cuma tak jaga sangat pemakanan tu..Main hentam saja nak makan apa ikut sedap tekak..huhu



Lately, saya sangat suka dengan buah tomato dan juga lobak..Stok buah tomato tu sentiasa adalah dalam fridge..Lobak tu kadang-kadang ada kadang-kadang tak ada pun tak apa..Saya suka makan mentah buah tomato tu tapi yang masih muda..Sedap tau macam makan epal..Tak lalu nak makan yang dah masak ranum atau yang dah merah..



Lobak merah yang kaya dengan potasium, kalsium, vitamin B dan C yang diperlukan oleh badan kita bagi meningkatkan pertumbuhan sel-sel baru, membuang toksik di dalam badan, dan memperbaiki keadaan kulit.. Manis sangat bila makan mentah..






Buah tomato ni pula banyak khasiatnya tau..Bukan setakat kaya dengan zat besi, serat, fruktosa, glukosa dan asid folik, tetapi kaya dengan vitamin A dan C bagi mengecilkan liang roma dan mengembalikan keremajaan kulit..Ha makan banyak-banyak buah tomato ni jadi awet mudalah uolls..






So saya cuci bersih kedua-duanya, potong dan campur dalam mangkuk..Saya ambil secubit garam dan tabur sikit-sikit saja atas campuran tadi..Makan sambil layan movie..Enjoy!!!



Ada perubahan tak sejak saya amalkan makan macam ni? Huhu kena tanya orang yang kenal saya kot..Nanti saya sendiri yang declare kulit jadi cantik, nampak awet muda segala-bagai macam perasan pula! Tapi ramai yang baru jumpa memang ingat saya masih 20an dan belum berkahwin..Hakikatnya saya dah Puan almost 5 years dan umur dah 32..



Nak tahu berkesan ke tak, anda kena cuba sendiri! (^^)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...