Sunday, August 25, 2013

The Landmark Hotel Batu Pahat - Feel Like Home!

Assalamualaikum semua..



Ni entry tentang trip bercuti saya ke Batu Pahat beberapa bulan yang lalu..Hahaha terukkan? Dah lama berhabuk dalam draft ni ha..Tapi nak share juga sebab boleh jadi panduan pada sesiapa yang nak cari tempat menginap di Batu Pahat nun..



Ok, suami saya booking bilik melalui Booking.com..Memang tabik springlah dengan service Booking.com ni..Seriously boleh bagi 5 stars! Setiap booking tak perlu deposit apa-apa ok..Cuma kalau nak cancel saja kena charge..Sebab tu kalau nak booking pastikan dah plan elok-elok..Setiap booking akan dijamin ada bilik..






Suami saya booking malam, 3 hari sebelum bertolak..Esok paginya, pihak hotel call dan cakap bilik dah penuh! What?! Mulalah tak sedap hati dah nak ke sana..Asal nak ke Johor ada saja halangan..Kali ketiga dah ni..Suami saya kata dah booking dah semalam ada lagi bilik, so pihak hotel akan contact Booking.com..Husband saya call Booking.com dan dimaklumkan bahawa pihak hotel yang sepatutnya mencari hotel lain yang berdekatan dengan harga yang sama..



Person in charge dari Booking.com tu yang akan contact hotel dan akan maklumkan pada suami..Siap pesan kalau ada masalah contact dia terus..Jangan risau sebab dah polisi Booking.com yang setiap booking dijamin..Tunggu punya tunggu pihak hotel call dan cakap ada hotel berdekatan..Hotel yang kedua tu call suami untuk confirmkan..Ok selesai satu perkara..



Tapi esoknya hotel yang mula-mula kami pilih tu call dan cakap ada bilik kosong pula..Haishh buat main-main pula depa ni..Person in charge hotel cakap mereka yang akan tolong cancel di hotel yang kedua tu..Suka hati hangpalah..Janji kami ada tempat nak stay 3 hari 2 malam nanti..Jauh ni cek mai..Maka kami pun selamat bermalam di The Landmark Hotel, Batu Pahat..






Sangat selesa ok hotel ni..Memang betullah tagline hotel ni, 'Feel Like Home'..Semua ada, dari kettle, iron, iron board, hair dryer, tv dan lain-lain kemudahan asas yang lengkap..Oh ya, ada wifi di setiap level..I likeeeee!!






Katil yang selesa, walaupun request bilik yang satu katil, tapi dapat dua katil besar..Harga tetap sama macam yang kami book guna Booking.com..Oh ya, di meja kecil tu ada guidebook tempat menarik di Batu Pahat..Memang mudah bagi kami yang melancong ke sana sebagai panduan..












Huhu sofa tu bagi pengalaman ngeri kat saya..Saya tengah bersiap di depan cermin bila suami alihkan sofa tu dekat dengan saya..Dia letak sofa dan terus duduk..Menjerit saya sebabnya dia letak sofa atas anak jari kaki kiri saya..huhu..Sakitnya Tuhan saja yang tahu..Terus tak boleh jalan..Berjurai juga air mata..Sakit baq hang!



Jari tu dulu pernah patah..Bila kena lagi sekali, bengkak dan lebam..Mujur saya ni ada bawa plaster dan minyak angin comel kalau kemana-mana..Pakai plaster selepas sapu minyak..Tak nak bagi bengkak..Huhu keluar jalan pun terhencot-hencot..Spoiled betullah..Semuanya pengalaman...(^^)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...