Wednesday, September 25, 2013

Moga-moga Dapat Anak!

Assalamualaikum semua..



Minggu lepas, tak ingat tarikh..Out of nowhere..suddenly..


"Ticer, ticer tau tak, maksu saya dah bersalin dah."

"Oh ya ka, baguslah"

"Ticer, ticer dah ada anak belum?"

"Belum lagi, ticer ada anak mata saja."

Sambil bulatkan mata..

Sambil ketawa..

"Ticer ni."



****


Selasa, 24 September 2013



Tiba-tiba stop buat kerja sekolah..

"Ticer, ticer, memang betui ka ticer tak dak anak lagi?"


Pun ter'stop' tanda buku latihan, sambil senyum..

"Ha'ah betuila..Kenapa kamu tanya?"


Dengan muka konpius dan tak puas hati..

"Ticer cepatlah ada anak, nanti kami tak sempat nak tengok anak ticer kami dah keluar sekolah"


Sambil ketawa..

"Kamu tolonglah doakan untuk ticer, moga-moga ticer cepat dapat anak."



****


Rabu, 25 September 2013



Sambil sengih-sengih..

"Ni saya ada surat rahsia ni untuk ticer..Sapa pun tak boleh tengok."


Buat-buat terkejut..

"Oh ya ka, ada surat rahsia apa pulak ni?"


Bagi sesuatu bawah meja..

"Adalah..Ni ticer ambik bawah meja cepat."


Senyum-senyum layankan aja..

"Ha surat apa pulak ni?"


Nak buka, tapi..

"Jangan buka lagi ticer!! Ticer buka kat rumah!"


"Ok, ok, ticer simpan dalam bag ok."

"Ok."


Sambil sengih-sengih..



****


Di bilik guru, saya pun buka surat tu..Ini yang saya dapat..






Comel saja brooch ni..


Dan ada surat..









Hahaha saya ketawa saja..Saya tak sangka sebenarnya, dia akan betul-betul doakan saya moga-moga dapat anak..Aminnnn insyaAllah, moga-moga doa anak murid saya ni dimakbulkan..(^^)..Saya tunjuk pada suami waktu suami saya pergi sekolah nak hantar barang, ketawa besar dia..(^^)..Sungguh, saya tak sangka anak murid saya ni akan ambil serius apa yang saya cakapkan..Siap bagi surat! (^^)



Terima kasih Nurirdina Sufilieya..



Doalah banyak-banyak dengan ikhlas untuk ticer ok! (^^)


p/s: Siap dah ada yang suruh letak nama dia kalau saya dah ada anak..huhu

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...