Monday, December 23, 2013

Jom Shopping Di Padang Besar, Perlis

Assalamualaikum semua..



Teringin nak ke Padang Besar, Perlis?..Nasihat saya, silalah bawa duit banyak-banyak sebab anda akan rambang mata bila dah sampai sana..Wahaaa nasihat yang tak boleh pakai..Nanti botak kepala cik abang kalau cik kak cakap kena bawa duit banyak-banyak bila nak pergi Padang Besar..



Tapi, seriously, rasa macam semua benda nak kena beli pula..Dan-dan masa tu juga semua benda tak cukup..Semua barang tu dan-dan tak ada di rumah! Hewhewhew perempuan, ladies, cik kak, you olls memang tau kaki shopaholic tegar kalau tahap macam tu!!!



Saya pergi dengan suami bawa duit cukup-cukup saja..Suami saya cakap, nanti bawa lebih, over pula membeli..Dang! Kenalah pilih barang yang betul-betul ikut keperluan saja, bukan kehendak..huhuhu..









Asal ke Padang Besar mesti hujan..






Entrance..






Gigih tau hujan-hujan ambil gambar juga nak masukkan dalam blog..-.-'






Wahhhhh tengok tu, macam-macam adaaaaaaa..






Haa sekeliling hang ada saja benda yang boleh di beli tau dak cek oiiiii!!!



Nampak macam lengang saja kan?..Itulah untungnya kalau pergi waktu hari minggu, hari biasa..Barulah boleh  lenggang-kangkung pilih barang..Kalau hujung minggu, phewww mahunya bersesak-sesak nak pilih barang..Banyak lagi kedai saya tak ambil gambar pun..Bagusnya, saya perasan kesemua kedai yang kami berdua masuk, just nak tanya harga atau tengok-tengok saja, penjual tu sangat ramah melayan customer..



Waktu kami berdua pilih toto (comforter), ada seorang pekerja kedai tu, lari kelam-kabut cari customer yang tertinggal barang di kedai..Bertanggungjawab tau..Kakak kedai jual makanan ringan pula siap bagi sepeket asam free bila kami beli keropok di kedai dia..Well, saya suka kalau customer dilayan seadanya..



Saya paling pantang kalau pergi mana-mana kedai si penjual tu buat muka masam..Macam nak lempang! Saya sanggup tak beli di kedai tu dan cari kedai lain..Kita bawa rezeki untuk dia, bukan bawa bala..Bukan suruh senyum sampai terseliuh rahang, senyum di hujung bibir sikit saja sesaat dua dah cukup..Senyum itukan sedekah..(^^)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...