Saturday, May 17, 2014

Hari Guru 2014 - 'Guru Paling Sempoi (P) Sesi Pagi'

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..



16 Mei 2014.. Sambutan Hari Guru 



Kepada anak-anak murid saya:



'Terima kasih kepada semua murid-murid yang sudi bagi hadiah pada cikgu.. Bukan hadiah yang cikgu harapkan selama ni, cukup kalau  kamu semua dengar cakap, rajin buat kerja sekolah, pandai hormatkan cikgu-cikgu dan berjaya dalam hidup.. 



Peribadi di sekolah melambangkan peribadi kamu di rumah.. Belajarlah menjadi seorang anak yang baik, bukan setakat di rumah, tetapi menjadi anak murid yang baik  di sekolah.. Marah seorang Cikgu bukan kerana benci, tetapi marah seorang Cikgu kerana sayang..'



Tapiiiii... kalau dapat hadiah, adalah bonus di Hari Guru.. 
THANK YOU!!!















Kreatif betul pilihan hadiah masing-masing..






Antara hadiah yang saya rasa terharu bila terima ialah dua batang pen tu, satu hitam dan satu merah.. 
Saya dapat macam tu saja, tak balut tak ada reben.. 



Terharu sebab tak sangka budak yang hari-hari kena marah dengan saya sebab selalu main dalam kelas, selalu tak siapkan homework, selalu bergaduh dengan kawan waktu saya mengajar, selalu kacau kawan-kawan dalam kelas, bercakap pun lebih kurang saja dengan saya, macam cakap dengan kawan, memang kategori nakal di sekolah, tapi sudi bagi hadiah walaupun hanya dua batang pen.. 



It means a lot to me..
'Teacher harap kamu berjaya dalam hidup suatu hari nanti.. aminnn'






Ok, yang atas ni hadiah kategori 'Guru Paling Sempoi (Perempuan) Sesi Pagi'.. Ni hasil undian murid-murid.. Mungkin sebab saya selalu tegur dan layan murid-murid ni kalau jumpa kot.. Ada lagi kategori lain yang dipertandingkan.. Ada kategori 'Guru Paling Bergaya', 'Guru Paling Cantik (perempuan sahaja)', 'Guru Paling Kacak (lelaki sahaja)', 'Guru Paling Penyayang' dan 'Guru Paling Popular'.. Setiap kategori untuk guru perempuan dan lelaki bagi sesi pagi dan sesi petang..



Walau pun hadiah simple tapi enjoy sebab saja suka-suka..
Tahun lepas dapat kategori 'Guru Paling Comel'.. hihihi
Semoga tahun depan menang kategori lain pula.. (^^)



*p/s: Bukan niat nak menunjuk apa yang saya dapat, tapi sebagai kenangan atas ingatan murid-murid saya.. Tak mustahil ada yang terpecah, habis di makan dan rosak suatu hari nanti.. 
Ni saja caranya saya simpan memori indah ni.. 



Kalau yang tak dapat hadiah pada Hari Guru ni, jangan rasa sedih..
Apa yang penting niat dan kebaikan kita Allah Taala dah tahu.. 
'Hadiah' yang kita tak nampak lebih indah daripada yang nampak depan mata.. 
(^^)



SELAMAT HARI GURU BUAT SEMUA PENDIDIK!

3 comments:

  1. selamat hari guru..
    wah mcm mcm kategori ye..menarik la :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih..
      Hihi memang macam-macam kategori..Saja nak enjoy rasa glamor sekejap..hihi

      Delete
  2. Seronok baca blog cikgu ni....
    Banyak pengalaman yg menarik. Terima kasih ye
    www.cikguzailani.blogspot.my

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...