Sunday, May 25, 2014

Kad Hari Guru Dari Budak Nakal

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..



Ok, rasanya dah habis dah kot orang sambut Hari Guru.. Sekolah saya pun buat cun-cun pada 16 Mei.. Sebab minggu selepas tu semua murid ada Penilaian Kendalian Sekolah Rendah 1 (PKSR 1).. Pada hari pertama budak-budak tu exam, saya kena jaga kelas 4 Cekal.. Kelas last dari 3 kelas darjah 4.. Waktu edarkan kertas soalan tu, ada budak bagi kad Hari Guru dan ada hadiah..






Ok, tergamam dan terkejut juga sebab dah tak expect nak dapat kad atau apa-apa saja sempena Hari Guru.. Tapi saya ambillah juga.. Dah orang bagi yang hang nak buat juai mahai tu pasaipa kan?






Ha kelakar saya tengok kad dia.. Siap tulis 'I love my teacher very much' tu.. Oooooo kalau teacher ajar benda lain kamu tak tahu ye, tapi kalau 'I love you' tu tahu pula ye nak tulis sendiri.. Huhu tapi tak apa, janji dia ikhlas nak bagi.. Terharu I tau.. Thank you..






Di belakang kad..






Hadiahnya penyepit rambut comel-comel ni ha.. 






Memang comel..
Tapi, bila masanya teacher nak pakai penyepit besar ibu jari ni? (>,<)



Hari tu belanja nasi lemak, hari ni bagi kad dan penyepit rambut pula.. Ingatkan budak ni tak ada nilai sentimental dan tak peduli pun dengan sambutan Hari Guru ke atau pun tak peduli nak hargai cikgu.. Rupanya saya silap.. Budak, walau nakal macam mana pun, tetap ada hati dan perasaan yang sama macam orang lain.. Tetap ada lagi nilai-nilai yang baik dalam diri mereka.. 



Saya sangat berharap semoga bila dah besar nanti, anak-anak murid saya yang nakal-nakal akan menjadi manusia yang berjaya juga.. InsyaAllah..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...