Tuesday, May 20, 2014

Terharu Budak Nakal Belanja Nasi Lemak

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..



Tak nak cerita banyak tentang entry ni, cukup sekadar nak ucapkan terima kasih pada murid saya nan seorang yang memang geng-geng nakal dalam kelas, tapi sudi belanja saya nasi lemak sehari sebelum Hari Guru.. Hari-hari kena pot pet pot pet dengan saya sebab suka kacau kawan dalam kelas, tak kiralah sambil buat homework pun nak bercakap, sambil main games or buat puzzle pun nak bersembang juga.. Memang mulut susah nak diam..



Dan lagi satu dia sangat suka menyanyi.. Memang hari-hari adalah lagu yang dia nyanyi.. Saya tak kisah sangat dia nak nyanyi ke, nak cakap ke, janji kerja dia siap.. Itu yang penting.. Sebab memang jenis yang aktif ni tak boleh nak ikat tampal plaster kat mulut suruh diam.. Kadang-kadang geram juga, tapi kadang-kadang kelakar pun ada.. Macam-macam..






Besar juga nasi lemaknya, RM1 saja..
Lauk ayam dan telur, adalah besar bulu mata je telurnya.. hihi






Sememeh dah.. Waktu saya makan, dia siap mengintai dari luar bilik makan guru sebab nak tengok saya makan tak nasi lemak yang dia bagi tu.. Of course saya makan! Bukan senang anak murid nak belanja cikgu.. Saya nak bayarlah sebab mak dia berniaga, tapi sungguh-sungguh tak nak ambil duit.. Alhamdulillah rezeki..






Nampak, dimana saya duduk disitu dia dan geng-geng nakal tu datang buat kerja sekolah.. Semoga suatu hari nanti dia dan semua anak murid saya yang nakal-nakal tu akan berjaya juga dalam hidup.. InsyaAllah.. aminnn..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...