Sunday, August 3, 2014

Durian Balik Pulau RM3

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..



Selamat Hari Raya..Kosongkosong.. ♥



Orang lain update cerita raya, tapi saya nak update cerita tentang durian, Raja Buah ni haa.. Alkisahnya, hihi saya dan suami jadi tokey durian sebelum puasa sebulan yang lepas.. Sebulan lepas?!!? Argghh tak kira nak cerita juga!!! Anda kena baca.. hihihi



Keluarga suami ada kebun durian di Balik Pulau nun.. Tempat 'tumpahnya' baka durian terbaik di Malaysia.. Ha sila jealous dengan I!!! Waktu musim durian sebelum puasa hari tu, almost tiap-tiap hari kot kami berdua pi mengutip durian..



Tapi terlalu banyak kalau nak makan.. Dah sedekah tapi still banyak lagi atas pokok.. Suatu hari suami saya dapat idea nak jual durian yang dah siap kopek letak dalam bekas dan display kat kedai makan kawan dia.. Saya ok ja.. 



Maka bermulalah tugas suami saya sebagai 'Ahpek' durian a.k.a runner, jurujual, jurutetak, juruwang dan yang seangkatan dengan kelulusan dan jawatan beliau.. Saya pula jadi supervisor dan unit quality control.. Ohh tak lupa juga sebagai promoter.. hihihi






Durian yang dah ready nak kena lelong..






RM3 sahaja weiiii.. 






Oh ni iklan jap..
Hadiah untuk kawan saya yang berpindah.. (^*)






Haaa comel tak 'poster' I? 
Nampak tak durian-durian tu happy je..
Simbolik kami happy nak jual murah dan hope yang beli pun happy.. 



Happyhappyhappy!!!






Oh lupa pula nak perkenalkan.. 
Inilah dia Autobot kami yang sangat berjasa.. 



Hmmm seronok juga sekali sekala 'tukar' kerjaya..
hihihihi

2 comments:

  1. durian balik pulau mmg the best.
    saya ddk penang dlu sokmo makan.hihi.
    skrg alhamdulillah, ayh ada semai biji durian blik pulau kat rumah. dh boleh merasa buahnya.. srtelah bertahun menanti. hihi.. cuma ada sepokok je kt kg baka durian balik.pulau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah..pernah makan durian tempat lain tapi tetap rasa durian Balik Pulau juga yang best..hihi

      Delete

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...