Wednesday, December 14, 2016

Jom Makan Angin Di Bukit Bendera, Pulau Pinang

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Musim cuti hujung tahun ni mesti ramai yang bawa keluarga jalan-jalan dan makan angin kan? So kali ni saya nak tunjuk sikitlah beberapa gambar dan pemandangan indah di Bukit Bendera, Pulau Pinang. Best tau atas Bukit Bendera ni, cuacanya nyaman saja. Saya dan suami dah lama makan angin atas Bukit Bendera ni, tiba-tiba teringat nak share sebab musim cuti ni, mana tahu ada yang teringin nak pergi.



 


Selalu kami pergi waktu siang, kali ni saja nak tengok suasana malam pula. Tapi hmmm waktu cuti kan, biasalah, sesak dengan pelancong. Sebelum nak naik kereta kabel tu, sempatlah tengok info yang ada di sepanjang laluan tu dulu.


  


 


Hahaha nampak tak, dah lama kami pergi tu, bulan May!!! 
Hahaha baru teringat nak buat entry. 




Haaa ni ada mesin nak buat coin atau syiling gambar Bukit Bendera. Suami saya nak buat satu, tapi mesin tu rosak, mungkin ramai yang main-main dengan mesin tu agaknya. 




Nak ambil gambar ramai-ramai depan ni boleh sangat tau. Jangan risau, ni cuma poster besar saja, bukan depan terowong betul-betul, hahaha.  




Cantikkkkkkkk sangat pemandangan diwaktu malam tau. 
Nampak tak dua jambatan panjang tu?




Lagi pemandangan indah Pulau Pinang dari atas Bukit Bendera. Kami ronda-ronda pun sekejap saja. Kebanyakan kedai tutup waktu malam, agak rugi juga sebenarnya. Kalau ada yang jual makanan ringan atau cenderahati mesti ada yang akan beli.




Tengoklah tu betapa ramainya orang naik Bukit Bendera waktu malam. Mujur kami berdua bawa Pizza Jalanan sekotak dan air mineral sebotol. Memang niat nak naik atas tu nak makan pizza saja, hahahaha. Otak seminit punya plan ni. Tapi memang lainlah pengalaman naik Bukit Bendera waktu siang dan waktu malam. Pemandangan yang dapat tengok tu lain. Ada kecantikan dan keindahan tersendiri. 


Banyak lagi tempat lain yang boleh tengok di atas Bukit bendera tu, kalau pergi waktu sianglah. Ada Owl Museum, Taman Burung, boleh naik buggy pusing-pusing atas tu, ada gerai-gerai jual cenderahati dan banyak lagilah. Kalau ada peluang, pergilah walaupun sekali ye. Selamat bercuti. (^^)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...