Sunday, April 8, 2012

Bila Stress 'cakap' Haiiii.....

Assalamualaikum semua...



Apa perasaan anda sekarang, di waktu dan di saat sedang membaca blog saya ni? Sedang happy, atau sedang berduka lara, atau sedang stress dan kusut fikiran macam saya? Aduiiiii....stress ni datang lagi....Pergilah main jauh-jauh di kepala otak orang lain....Y nak berhuha-huha di kepala otakku ini....






Yes, waktu saya taip entry ni, memang fikiran saya tengah kusut dan berserabut.....Macam-macam perkara yang ada dalam fikiran saya.....Semuanya bercampur-baur......Walaupun hari ni hari Ahad, hari bercuti, tapi hati saya tak tenang....Bila keluar teman suami beli barang tadi pun saya rasa tawar hati nak senyum.....Sian suami saya.....Dia cuba sedaya upaya nak buat saya happy balik....



Sorry sayang, tengah kusut..... = (



Saya nak buat kerja pun terbantut......So, saya on laptop, taip entry ni dan sambil dengar alunan ayat suci Al-Quran live dari Kota Suci Mekah.....Alhamdulillah.....jiwa dan fikiran saya kembali tenang......Baru saya boleh sambung kerja dan hati rasa lapang......



Sesungguhnya ubat yang paling mujarab untuk stress atau tekanan ni hanya satu, ayat-ayat suci Al-Quran.....Ayat-ayat suci Al-Quran adalah alunan muzik yang sangat merdu dan cepat meresap dalam jiwa dan minda kita.....Sebab apa ya? Sebab memang fitrah kita sebagai manusia, memerlukan petunjuk dari Maha Pencipta.....



Kadang-kadang kita lalai, kadang-kadang kita alpa....Tapi akhirnya kita kembali ke akar umbi kita juga...



Kongsikan dengan sahabat-sahabat, ahli keluarga dan semua yang sudi website dibawah...moga sama-sama dapat manfaatnya...InsyaAllah.....

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...