Sunday, April 22, 2012

Nan's Kitchen...From The People Who Knows About Good Food

Assalamualaikum semua...



Cuti-cuti hujung minggu macam hari ni, apa yang anda semua buat? Ada yang bawa keluarga jalan-jalan, ada yang bawa makan angin (kenyang ke makan angin ja..hehehe) dan ada juga yang bawa shopping....hehe I likeeeeee....


p/s: kepada Encik yang berkenaan, sat lagi kita p shopping ok....



Semalam, hari Sabtu, saya dan suami ambil peluang jalan-jalan cari makan....Errr...tapi tak jalan sebenarnya, naik motor kapcai pakcik-pakcik...hehe Honda EX5....





Kami berdua ke Tanjung Bungah sebab saya teringin nak minum jus buah amra atau pun kedondong campur asam boi....Bukan apa, dah lama tak pekena jus ni...hehe first time minum terus addicted!!!!



Selepas menempuh perjalanan yang jauh dan mencilok di celah-celah kesesakan jalan raya (biasalah jammed di sana-sini setiap malam hujung minggu di Penang ni....sighhhhh......) akhirnya kami pun sampai di Medan Selera, Tanjung Bungah....



Semangat ni nak minum jus amra....nak order gelas BESARRRR punya....Tapi malangnya bila abang tu datang ambil order diberitakan bahawasanya buah amra tak ada!!!! WHATTTT????? Oh kecewanya rasa, terus automatik saya tepuk kepala dan cakap "Alamakkkk....kenapa tak ada....???"



Memang muka frust sangat-sangat...Suami saya cuma gelak saja..Mujur tak mengidam lagi...hishhh potong betoila cik abang oitttt.....Lepas tu dah blank dah tak tau nak order air apa...Ha!! saya order yang ala-ala amra juga lah....Jus epal campur asam boi...haha bila dapat, warna dan rasanya macam ada rasa buah amra...Rasanya abang tadi tu dia tengok saya frust sangat, dia campur juga kot sisa-sisa amra yang ada...hahaha



Tetap gelas besarrrrr punya...Suami saya order air yang sama cuma dia ambil gelas kecil saja...Melantak saya minum puas-puas....



Tapi kami tak minum saja...Sia-sia pergi jauh-jauh minum saja....Kalau kami ke astaka Tanjung Bungah ni, memang banyak kedai makan yang jadi A-list pilihan kami...Antaranya kedai makan masakan barat iaitu Nan's Kitchen...



Ada siapa-siapa yang pernah makan di sini?

Meh saya ceritakan sikit tentang kedai makan ni....



Kedai ni dibuka sejak tahun 1995 di Tanjung Bungah oleh pengusahanya, Encik Adenan Aziz...Kami berdua panggil Abang Nan saja sebabnya suami saya kenal Abang Nan ni...hehehe...Macam-macam masakan yang ada antaranya steaks, lamb chop, chicken chop, grilled fish, grilled chicken dan banyak lagi yang sedap-sedap....





Bermula pada tahun 2008, satu lagi cawangan dibuka di Bertam Kiosk, Kepala Batas, Pulau Pinang...Setiap hari dibuka pada pukul 3.00 petang sampai 11.00 malam kecuali hari Rabu, tutup...Cawangan Tanjung Bungah pula dibuka pada pukul 5.00 petang sampai 11.00 malam...Cubalah makan di sini....pasti tak kecewa....InsyaAllah...



Seriously, kalau kami ke mana-mana kedai western food, rasanya tetap tak sedap macam di kedai Abang Nan ni...Menu wajib saya kalau kesini mesti nak makan grilled chicken...yummyyyy!!!




Selepas perut kami dah buncit penuh makanan dan minuman, kami pun balik...Ronda-ronda dulu sebelum sampai rumah...Mujur tak hujan malam tadi...Kalau tak.....kuyup!!!

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...