Thursday, April 26, 2012

Terasa Diri Disayangi....=)

Hahaha nak gelak dulu sebelum mengarut panjang-panjang boleh?? hehehe


Assalamualaikum semua...



Sebab apa saya nak gelak ja ni kan?


********

Kelas A....

Murid : Teacher, saya nak bagi ni kat teacher...
(Malu-malu hulur surat pada saya)


Teacher : Apa ni?
(Dalam hati ingat oh ni mesti surat mc ni sebab tak hadir kelmarin)


Murid : Saya ada hadiah nak bagi pada teacher..teacher bacalah dalam surat tu...


Teacher : Oh ya ke....terima kasih....
(birthday saya dah lepas, hari guru pun bulan depan...hadiah apa pulak ni...)


Bila dah baca rupanya ada sajak murid saya tulis dan tujukan untuk saya....Ada keychain buatan sendiri yang kecil dan comel tertulis nama saya...
Ohh how cute.....



Saya tersenyum sendiri bila baca sajak tu....Murid ni sangat rajin nak membantu saya bawa buku setiap kali ada kelas...Sampai saya naik rimas...hahahahaha....Kalau dok bodek lebih-lebih ni nanti takut ada udang di sebalik mi pula...hehehe


Ok....tak baik fikir yang bukan-bukan...fikir yang baik-baik ja....


********

Kelas S


Murid : Cikgu, ni ada kek, mak saya bagi...

Cikgu : Eh kek? mak kamu yang suruh bagi pada cikgu?

Murid : Ha'ah tadi saya terlupa nak bagi pada cikgu masa rehat....hehehehe

Cikgu : Untuk cikgu saja ke? Kenapa bagi ni?
( confiused seminit...hahaha)

Murid : Ha'ah untuk cikgu saja...sebab mak buat kek hari lahir abang saya...Saya bagilah kat cikgu..



Ohhh terharunya rasa.....Budak ni sangat nakal dan banyak cakap dalam kelas...Selalu juga kena marah....hahaha tapi ingat juga dia nak bagi kek birthday abang dia kat saya...huhuhu terharu sangat....Saya pernah ajar abang dia dulu tapi dah ke sekolah menengah sekarang...Abang dia pesan pada dia,


'Teacher Haida tu ganas....'



HAHAHAHA gelak besar saya bila pertama kali saya masuk mengajar dia cakap macam tu pada saya....Aduilaaaa....tang mana yang ganasnya tu.....Saya boleh menjadi kawan bila diluar kelas....Tapi kalau dalam kelas, tak buat homework, tak bawa buku.....ha siaplah....



Tapi apa pun, saya berdoa dan sangat berharap moga-moga anak-anak murid saya yang baik-baik atau yang nakal-nakal semuanya akan berjaya dalam hidup masing-masing.....



Itulah hadiah yang sangat bermakna buat seorang CIKGU.........

 


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...