Monday, September 17, 2012

Lari Bila Jumpa Imigresen!

Assalamualaikum semua..



Cuti-cuti Hari Malaysia ni buat apa? Ramai yang pergi bercuti di sana-sini dengan keluarga..Saya dan suami tak ke mana-mana pun..Tapi adalah hari Sabtu tu pergi kenduri ke rumah saudara belah suami di Anak Bukit, Alor Setar..Hehe kata tak ke mana-mana..
Berkonvoi dua buah kereta kami terus ke sana tanpa sesat..Bukan tak pernah ke Alor Setar, pernah, cuma rumah saudara tu yang tak tahu di mana..Tapi sangat dekat dengan Istana Anak Bukit..Maklumlah pertama kali nak ke sana, kami guna GPS Myvi..Cuma tak tahan nak gelak tu, bila kena buat U-turn, suara Cik GPS tu siap cakap;
"Buat pusingan U dimana sesuai"



Aikkk?! First time saya dan suami dengar GPS cakap macam tu, kami berdua gelak sampai keras perut..Suka hati saja nak buat pusingan U kalau anda rasa tempat tu sesuai..Ada signboard U-turn ke, tak ada signboard ke boleh saja redah kalau anda rasa sesuai..Hehe macam kartun betul Cik GPS ni..Siapa yang guna Myvi Extreme, silalah cuba try test Cik GPS anda..hehe



Bila dah jumpa rumah kenduri, makan kenyang-kenyang, jumpa saudara, salam itu ini, cerita itu ini, kami pun balik..Tapi suami ajak ronda-ronda pula..Dah alang-alang sampai ke sini, suami ajak ke Bukit Kayu Hitam..Saya pun apa lagi, yeayyy sajalah..hehehe..Kami main redah saja, tapi takut sesat, kami guna GPS..

Waktu sampai di jalan betul-betul nak masuk ke imigresen, kami dah confiused nak ke mana..Terus parking dan fikir dulu..Memang banyak kereta dan lori yang nak masuk ke sempadan petang tu..Tapi kami ni dah lupa di mana tempat yang ada bazar dan boleh membeli-belah tu tanpa masuk ke sempadan..Buat apa nak masuk ke sempadan pula..



Suami saya cepat-cepat pusing balik..Dia cakap on GPS ke Padang Besar, Perlis pula..Confirm bukan di sini tempat yang ada bazar dan gerai banyak-banyak tu..Kami teruskan lagi perjalanan ke Padang Besar pula..Cuaca sepanjang jalan mendung dan asyik hujan..Saya nak ambil gambar pun malas, sebab cuaca yang agak gelap..Walaupun waktu tu baru dalam pukul 5.30 petang..
Saya cakap pada suami, saya teringin sangat nak tengok ladang tebu yang ada di Chuping..Tempat proses gula pasir dan ladang tebu terbesar di Malaysia tu..Bila sampai memang tak sangka, luasnya ladang tebu tu..Disebabkan hujan saya tak dapat nak keluar ambil gambar..Memang kagum tengok..
*sumber Google


Bila sampai di Padang Besar, suami saya masuk ke imigresen..Sekali lagi kami berhenti di tempat parking dan fikir betul ke tak betul ni kena masuk imigresen..Heheh fikir punya fikir, sekali lagi kami 'lari' bila jumpa imigresen..Macam seludup barang pula..Dah lama tak ke Padang Besar, inilah jadinya..

Pusing ronda kawasan tu, barulah akhirnya kami jumpa bazar yang jual macam-macam barang tu..Nah tertera Padang Besar, Perlis di situ..Ok fine..Akhirnya jumpa juga..Tapi banyak gerai dah nak tutup..Sempatlah kami membeli-belah serba sikit..Sikit tak sikitlah, habis juga dekat RM200.00 beli makanan saja..huhu  



Lepas tu baru kami balik..Menjadi juga plan kami nak ke sana..
Kira otak seminit jugalah ni..(^^)

2 comments:

  1. kak haida apsal ttba ada kuala perlis..
    kuala perlis ngan pdg bsar jauh jgak tu..
    tsalah tulis erk..
    hehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah la..trsalah fakta pula..bukan apa, nampak signboard ke kuala perlis..dalam kepala ingat kuala perlis, so bila taip pn dh tertukar..hehe thanks sbb betulkan..=)

      Delete

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...