Wednesday, September 5, 2012

Otak Seminit --> Langkawi ( Day 1 )

Assalamualaikum semua..

Pukul 7.30 pagi Sabtu 1 September, suami call dan cakap, 'Ok bersiap, jom kita ke Langkawi'..Erkk? Terus saya ligat capai baju dan tudung, iron siap-siap mana yang nak dibawa, masuk dalam beg dan mandi..Sempat breakfast nasi lemak seorang dua bungkus before berangkat..

Kami bertolak dari rumah lepas saya dah tempah hotel..Naik kereta sampai ke jeti Kuala Perlis..Boleh saja nak naik dari jeti Pulau Pinang, tapi perjalanan akan jadi jauh dan lama sangat dalam feri..Saya ni penakut sikit kalau lama-lama di laut hehe..Sampai di jeti Kuala Perlis dah pukul 1.00 petang cun..
Tak tahu pun pukul berapa feri bergerak..Sampai di kaunter, ada brother ni yang cakap feri akan bertolak pukul 1.30 petang..Kami pun beli tiket dan suami parking kereta dulu..Yang bagusnya ialah, di kaunter yang sama, kami dapat diskaun pula untuk hotel dan reserved siap-siap..Yang saya call tadi cancel saja..Hotel yang sama juga, The Lanai Beach Resort..






Dalam 1.45 petang baru feri bergerak..Waktu tu air laut pasang dan agak bergelora..Tak ramai penumpang pun..Feri pun tak penuh..Jadi suasana atas feri tersangatlah sejuk..Macam dalam peti sejuk! Feri pula asyik terumbang-ambing..Memang tadi waktu sampai di jeti Kuala Perlis pun dah nampak laut bergelora..Tak kan saya nak buat-buat pengsan kot sebab tak nak naik feri!



See? Tak ramai pun penumpang..



242, 241 dan 238 saja ada orang..yang lain kosong..




Dalam pukul 3.00 petang kami selamat sampai di Langkawi..LEGA sangat! Terus cari kereta sewa pula..Pilih punya pilih, akhirnya cik kak ni yang kami berkenan..Senang nak redah kemana pun..hehe




Dah dapat kereta, baru kami singgah makan di Kenny Rogers dulu sebelum balik ke hotel..



The Lanai Beach and Resort ni, agak klasik sikit rekaannya..Tapi lengkap dengan kemudahan semua..Breakfast pun suami saya kata semuanya makanan tradisional..Cekodok pun ada tau..Resort ni betul-betul tepi pantai..
So, siapa-siapa yang nak ke sini, bolehlah tengok gambar di bawah sebagai panduan..Selalunya dalam web, gambar yang diletakkan masih cantik dan elok semuanya..Walau hakikatnya hmm..tak padan dengan harga..Indah khabar dari rupa..



Meja solek..Apa kes upload gambar ni dulu? (^^)



Katil king size tau..Memang selesa guling sana guling sini..



Bila buka pintu klasik ni, apa yang ada?



Taddaaa..Sesuai nak minum kopi dan chit chat di sini..



Kemudahan dalam toilet..



Bagi saya, toilet ni agak sempit..



Malam tu kami keluar cari kedai makan yang best..Nak tahu kedai makan mana yang kami serbu? Next entry ok..Dah letih nak taip panjang-panjang..Lagi pun tengah tak sihat ni..Dah berhari entry ni saya update sikit-sikit..Akhirnya, boleh publish pun..phewwww











No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...