Thursday, September 13, 2012

Makan Hati Dengan Wireman....

Assalamualaikum semua..

Hmm saya tak tahu nak mula dari mana..Tapi ini berkenaan dengan sikap orang-orang kita..Yang tak pandai nak bersyukur dengan rezeki yang kita tolong bagi pada dia..Saya tak tahulah apa nak jadi dengan orang yang macam ni..Niat nak tolong, tapi dia sendiri tak nak tolong diri dia sendiri..
Kalau anda ada baca entry saya tentang Rumah Kami Syurga Kami, mesti anda tahu yang saya dan suami dalam proses renovate rumah..Niat di hati nak duduk sebelum Hari Raya hari tu, tapi tak sempat pula..So tukar pula plan nak duduk sebelum Raya Haji nanti..Tapiiiiii.................................
Wireman yang kami upah tu buat hal pula..Sebelum ni ada dia buat kerja, culas juga, tapi bila dah nasihat dan slow talk, sambung balik kerjanya..Pernah waktu bulan puasa dia tak datang buat kerja..Sampai ugut nak berhentikan dia, boleh pula dia sambung buat sampai sanggup tidur dalam rumah kami tu sebab nak siapkan kerja..



Tapi sejak seminggu ni, dia buat hal pula..Dia dah tak buat apa di rumah kami sedangkan lampu semua belum dipasang dan ada suis yang masih terjuntai lagi..Saya dan suami dah fed up dengan sikap wireman ni..Kami cuba nak tolong bangsa sendiri dengan bagi kerja..Tapi dia sendiri tak nak ambil peluang tu untuk bersyukur dengan rezeki yang dia dapat, melalui kami..
Saya kecewa kalau tak dapat pindah sebelum Raya Haji..Macam-macam perancangan nak buat bila tinggal di rumah sendiri..Tapi terpaksa makan hati dengan sikap orang yang tak pandai bersyukur ni..Harap-harapnya selepas ni, orang lain yang sambung kerja dia tu dapat siapkan semuanya sebelum Raya..TOLONGGGGGGGGGGGGGGGGGLAH!!!!
"Ya ALLAH, Kau permudahkanlah urusan kami..
Niat kami hanya untuk hidup bahagia di syurga kami sendiri..
Aminnnnn"



*edited: taip masa mengantuk tadi..wireman boleh pula jadi wayerman...adehhh*

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...