Saturday, November 3, 2012

Rumah Kami Syurga Kami - part 3

Assalamualaikum semua...


Lamanya tak update blog ni..Entahlah..sejak kebelakangan ni sibuk dengan hal sekolah dan juga hal peribadi..Biasalah hujung tahun ni macam-macamlah urusan yang nak kena settle..Nak jenguk blog ni pun tak sempat..


So hari ni, nak update tentang rumah kami yang dalam proses tu..Dah berkurun terbengkalai sebab wireman bedebah tu la..Malas nak ingat..Tapi akhirnya, alhamdulillah ada juga hamba Allah ni yang rajin buat kerja dan bersungguh buat kerja tolong siapkan semuanya..


Tapi bukan tolong dengan tangan kosong..Kami bayarlah..Kalau sebelum ni wireman yang hampeh tu buat kerja selama 5, 6 bulan tak siap-siap, wireman yang baru ni boleh siapkan hanya dalam masa 2 minggu saja..Tapi wireman ni siap cakap sangat sakit hati nak sambung kerja si bedebah tu..


Dia tak buat kerja pun sebenarnya..Wayar pun main campak saja atas siling..Lampu gate pun entah macam mana wayar dia buat sampaikan bila pasang, lampu tu meletup dan pecah..Satu-satu kesalahan dan kecuaian dia kami dapat tau dari wireman yang baru ni..


Rasa ralat dan sedihlah bila ada orang yang buat macam tu pada kami..Saya dan suami bukannya tak bayar dan layan dia macam sampah, kami cakap elok saja..Tapi itulah jenis  manusia yang tak sedar diuntung..Eh kata tak nak cakap pasal dia dah..Tapi tercerita pula..hehe


Ok, sekarang kami berdua dah rasa lega sangat-sangat sebab masalah utama kami dah selesai..Sangat bersyukur masih ada lagi orang kita yang boleh dan bersungguh untuk mencari rezeki..InsyaAllah, kalau ada yang nak bantuan wireman, saya dan suami tak teragak-agak nak recommend wireman ni..


Tiap kali kami pergi tengok progress rumah tu, dia dan team dia sentiasa buat kerja..Bukan tipu-tipu tapi memang bersungguh buat kerja..Sangat laju dia buat kerja..Macam kartun..Zup zap zup zap ke sana sini buat kerja..Yang buat saya rasa sejuk hati tengok cara mereka bekerja ialah, bila saya terdengar salah seorang pekerjanya sebut "Bismillahirahmanirrohimmm" sebelum nak buat kerja..


Sebelum dia nak drill dinding untuk lampu di ruang tamu, dia sebut Bismillah..Bila dia nak buat kerja lain pun dia sebut juga..Masih muda dan betul-betul mencari rezeki..Sangat ralat sebab kami lambat berjumpa dengan team mereka..Kalau tidak, sure dah lama kami duduk di rumah sendiri..


Tapi apa pun, kami tetap bersyukur sebab kami diberi ujian macam ni..Sure ada hikmahnya tu..Tak sabar nak rasmi rumah tu tak lama lagi..(gosok-gosok tangan sambil muka ada shenyummmm) :)

6 comments:

  1. kak, bleh sy mntk no contact wireman yg baik ni?trm kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bg email bole?x nak publish no orang tanpa izin..:)

      Delete
  2. as salam...saya pun tengah mencari wireman...boleh tolong email contact no dia? email ke amirsmn3@unifi.my....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam..hope dah check email..sorry no dah hilang..handphone husband saya kena air hujan..simcard rosak! :(

      Delete
  3. salam....saya tgk email takde pun kat blog ni. camne ek nak email pd owner blog?

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...