Sunday, May 5, 2013

Malam Mengundi 5 Tahun Lalu

Assalamualaikum semua..
Esok merupakan tarikh penting buat rakyat Malaysia, tarikh untuk menentukan parti politik mana yang akan memerintah negara kita Malaysia..Saya tak nak bercakap pasal politik, cuma jadi pemerhati saja..Esok pergi pusat mengundi, pangkah saja..Pilihan ada di tangan anda semua..
Bila sebut pasal mengundi, 5 tahun lalu saya berpeluang untuk balik mengundi..Saya masih di maktab tahun 2008 tu..Maktab di Pulau Pinang, kampung nun di tanah besar Seberang Perai Utara saja..Saya balik kampung malam mengundi tu dengan boyfriend saya..Hehehe masa tu boyfriend la lagi, sekarang dah jadi suami saya, Alhamdulillah..(^^)..
Hari tu juga first time saya jumpa mak mertua saya..Suami ajak mak dia sekali hantar saya, sebab nak mak mertua jumpa dengan family saya..Alang-alang nak balik, teruslah jumpa kan..Tapi saya punyalah nervous tak tahu nak cakap masa hari tu..Dengan nak jumpa mak mertua satu hal, nak cakap dengan family pun satu hal juga..Maklumlah, saya malu nak cerita dengan family hal-hal macam ni..Hehehe malu tapi mahu..hampehhhh..
Suami saya jemput saya dari rumah sewa naik kereta ni ha..
Click to view the next image.
*sumber mudah.my
Bila saya tengok dia datang dengan kereta ni, dalam hati  saya kata,
"Piiiii..habislah orang kampung ingat pak menteri mana pulak nak melawat kawasan ni.."
Malam tu sama macam malam ni lah, malam last sebelum nak mengundi esok hari..Bila masuk saja jalan ke kampung saya, saya dah tunduk-tunduk sikit kepala, takut orang kampung nampak saya yang di dalam kereta tu..Memang panjanglah tengkuk semua yang ada di markas mengundi masing-masing tengok kereta tu..Confirm semua ingat ada menteri mana masuk ke kampung..
Bila dah nak dekat rumah saya, saya perasan ada motorsikal ikut kami dari tadi lagi..Bila suami berhentikan kereta di depan rumah, tengok-tengok abang saya yang turun dari motorsikal tu..
"La hang ka..Ingatkan menteri manalah tadi nak mai tengok kampung"
Hahaha saya dah agak dah!!!
Bila dah berkenalan serba sikit antara mak mertua, suami dan family saya, mereka berdua pun balik..Saya ni yang dup-dap dup-dap dalam hati sebab takut disoal 1001 macam soalan..Orang lain sibuk berdebar-debar nak pilih pemimpin negara, saya pula berdebar-debar nak memilih pemimpin hati saya..hehehe..Mujur semuanya ok saja..(^^)..Bila dah nak mengundi esok ni, saya teringat balik peristiwa tu..Tapi tu semua saat yang best bila dikenang..
Tak boleh dah nak diulang lagi walau berapa kali pun saya boleh mengundi selepas ni..(^^)
 Selamat Mengundi!!!   

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...