Thursday, May 16, 2013

Terkilan Tak Dapat Sambut Hari Guru 2013

Assalamualaikum semua..



Siapa yang ada suami atau isteri yang kerja sebagai guru, bangun pagi esok, cuba tengok muka si cikgu tu..Mesti berseri-seri tau..Yang anak-anak murid pula, pagi-pagi esok bila pergi sekolah, tengok muka cikgu-cikgu kamu semua ok..Mesti tak ada yang nak marah kat kamulah esok..Maklumlah setiap 16 Mei ada sambutan Hari Guru..So mood semua cikgu mesti happy saja..Tapi, jangan buat pasal sudahlah, tak kira hari, kamu kena sound juga..hehehe



Tapi..Tahun ni saya rasa terkilan sikit sebab tak dapat nak sambut Hari Guru peringkat sekolah saya yang akan diadakan pada hari Jumaat..Sebabnya saya kena, wajib dan terpaksa pergi kursus pada pagi Jumaat tu..huhu..Dahlah majlis hari guru tu pun buat waktu pagi juga..Baru nak merasa perbezaan antara sambut hari guru waktu mengajar pagi dan petang..Maklumlah, tahun pertama saya ajar kanak-kanak Ribena tahap 1 ni, nak juga tengok berapa banyak hadiah yang saya akan dapat!!



Hehe bukan itu sebabnya..Saya cuma nak tengok ada tak perbezaan antara murid Tahap 1 dengan Tahap 2 ni dalam menghargai cikgu mereka..Yang mana lebih jujur dan ikhlas untuk tunjuk penghargaan pada cikgu yang selalu dok pot pet pot pet tiap-tiap hari dalam kelas tu..Kanak-kanak Ribena ni tu la, kalau kita marah pun sekejap saja mereka dah lupa..Tapi, ada juga murid-murid saya ni yang cerita mereka tak puas hati pada cikgu sekian-sekian..Hmm simpan dalam hati juga tu perasaan kecil hati dengan cikgu..



Tak kiralah dari Tadika, Prasekolah, sekolah rendah, sekolah menengah, universiti, maktab atau mana-mana tempat yang kita dapat ilmu, kita wajib menghargai seorang cikgu..Ilmu yang dicurahkan walau sebesar zarah sekali pun, kalau bawa kebaikan dan dipanjangkan kepada yang lain-lain akan dapat ganjarannya..InsyaALLAH..






SELAMAT HARI GURU KEPADA SEMUA YANG MENDIDIK!!!


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...