Tuesday, September 11, 2012

Sedapnya Jambu Susu!

Assalamualaikum semua..

Pernah tak anda dengar nama sejenis jambu ni, namanya jambu susu..Pernah? Ok fineeeee..Kalau tak pernah, sila baca sampai habis ok..Rupa jambu susu ni macam gambar di bawah ni..Saya ambil gambar dari blog http://sayanakcerita.blogspot.com

Nak tengok banyak lagi gambar, sila Google ye..(^^)



Dari minggu lepas lagi ada seorang ustazah di sekolah saya bawa jambu susu ni ke sekolah..Ohh dah lama tak makan jambu susu ni tau..Then hari ni dia bawa lagi..Terliurnya tengok jambu ni..Tapi dah dipotong..Rasa jambu ni masam-masam kelat sikit..Sedap kalau direndam dengan gula dan garam..


Sambil taip entry ni, saya tengah enjoy makan jambu susu ni..Saya memang boleh tahan makan benda yang masam..Sebab tu asyik pelupa kot..Dulu sebelum berpindah ke sekolah sekarang, saya tak pernah pun makan buah jambu susu ni..Bila ada yang bawa ke sekolah, barulah tahu buah ni wujud dan jadi peminat setia pula..


Rasanya lain daripada jambu air yang biasa..
Kalau berpeluang, silalah cuba rasa jambu susu ni ye..(^^)



2 comments:

  1. salam. boleh tumpang tnya x? buah jmbu susu ni still ade ke x ye?sy tgh mencari2 buah ni sbb mengidam.. kalau ada..boleh roger saya..terima kasih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..hmm sori, saya tak pasti sekarang ni musim buah ni ke tak..hari tu pun ustazah tu bawa, waktu tu memang banyak..sekarang tak nampak pun ada jual dimana-mana..harap dapat jumpalah..sian orang ngidam ni..;)

      Delete

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...