Sunday, May 5, 2013

5/5/2013 = Pilihanraya Ke 13 Negara Malaysia

Assalamualaikum semua..



Anda dah tunaikan kewajipan sebagai rakyat Malaysia hari ini? Hari ini akan menjadi sejarah bagi negara Malaysia sebab kebanyakannya dah keluar mengundi dari pagi tadi..Saya pun balik mengundi, tapi saya balik selepas tengahari sebab tak nak bersesak-sesak, beratur panjang, panas-panas pagi tadi..Lima tahun lepas dan lima tahun sebelum tu pun dah kena dah beratur panjang sampai lenguh kaki tunggu giliran..So kali ni saya balik mengundi selepas pukul 1.00 petang..



.


Ini antara pemandangan berdekatan dengan tempat saya mengundi..






Disebabkan saya pergi selepas tengahari, makanya saya cuma berlenggang kangkung sajalah ke tempat semakan nama dan bilik mengundi tu..hehe..Adalah seorang dua lagi..Tapi saluran no 4, cuma saya seorang saja..Hehe lega, mudah dan cepat..



Tapi, sempat pula saya 'argue' dengan petugas SPR tu waktu dibacakan nama penuh saya..Dia salah sebut nama ayah saya..Bukanlah argue apa pun, cuma saya tegur sebutan dia salah..Ejaannya 'Ahmed' sebutannya 'med' macam Arab sikit bunyinya..Tapi dia sebut 'mid' macam 'Hamid'..Memang dah salah saya tegurlah..Nama ayah saya kan, saya tahulah macam mana nak sebut..



Dengan muka senyum saya cakap, "Bukan 'mid' tapi 'Ahmed'..Dengan buat muka macam dia lebih tahu sebutan nama ayah saya, dia balas, "Dah tulis 'm.e.d' 'mid' lah"..Dengan tak senyum apa pun dia nak pertikai pula..Still senyum saya jawab, "Tak, sebutannya 'Ahmed'.."..Saya senyum dan hulur jari, ambil kertas undi, pangkah mana yang patut, masukkan dalam bekas undi dan keluar dari situ..



Memang saya pantang orang nak pertikai sebutan nama ayah saya tau..






Bila dah sampai rumah saya cuci jari dengan sabun mandi dan pencuci pinggan Sunlight..Tapi dakwat still ada lagi..Tunggulah sampai berapa lama baru nak hilang ni..



Malam ni kita tunggu apa keputusannya..



Apa yang pasti esok cuti di Pulau Pinang..(^^)


2 comments:

  1. haha memang macam-macam bahan kena guna untuk cuci..maybe colgate...clorox...sabun kain....XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe nak kena sental sampai jari kecut..biar saja pun tak apa..bangga sebab dah tunaikan tanggungjawab kepada negara..hehe..lima tahun lagi baru boleh jumpa lagi kot dakwat ni?!

      Delete

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...