Sunday, July 29, 2012

Bila Rindu Datang Bertamu...

Assalamualaikum semua...


Tadi saya nak delete semua mesej-mesej lama yang ada dalam inbox handphone sebab dah banyak sangat..Tiba-tiba sampai pada mesej yang membuatkan saya jadi sebak..Mesej dari anak saudara saya yang bagi tahu ayah saya dah meninggal...


Sebak dan sesak nafas saya jadinya...Saya buka mesej dan baca berulang kali..Tanpa sedar air mata saya mengalir...Setitik, dua titik dan kemudian jadi laju...Teringat saya pada arwah ayah dan arwah mak saya...Sayu bila bulan puasa macam ni, saya tak dapat rasa masakan sedap mak.. Sayu bila tak boleh berbuka dan bersahur sekali, sayu bila fikir bila pagi raya nanti, saya tak dapat salam mohon maaf daripada mak dan ayah lagi..........


Arwah mak dan ayah saya selalu bersama naik motor malam-malam puasa macam ni pergi ke masjid untuk tarawih...Sibuk memasak untuk berbuka dan bersahur...Sibuk memasak rendang dan ketupat bila nak raya...Saya bersyukur sebab sempat belajar anyam ketupat dengan arwah mak...Masakan mak saya sangat sedap!


Tapi saya dah tak boleh merasa semua tu lagi..Entah kenapa, saya rasa beraya tahun ni, jiwa saya rasa kosong...Sangat kosong dan kontang...Walaupun suami saya ada, tapi rasanya tak sama macam waktu arwah mak dan ayah saya ada...


Saya hanya mampu berdoa semoga arwah mak dan ayah saya ditempatkan dikalangan golongan hamba-hambaNya yang soleh dan solehah...Semoga mereka bahagia disana dan semua urusan mereka dipermudahkanNya...Aminnnn


Di saat ini, saya sangat rindukan mak dan ayah saya.................... 



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...