Tuesday, July 24, 2012

Curi Minum Air Dalam Toilet Di Bulan Puasa

Assalamualaikum semua....


Hari ni baru hari pertama ke sekolah dalam bulan puasa ni..Ok ke hari ni? Tadi waktu di sekolah, saya masuk ke kelas untuk menjaga murid exam Ujian Kemahiran 2..Tapi confiused, tiap kelas yang saya masuk, ada saja murid yang tanya, "Cikgu puasa tak hari ni?"


Aik?! bukan saya ke yang sepatutnya tanya macam tu pada budak-budak tu? Ni terbalik pula hehe..Saya pun jawablah, "Eh mestilah puasa, kenapa kamu tanya?""Kami tengok cikgu macam ok saja, tak nampak macam tak larat pun macam kami"


Haha nak gelak saya..Kamu semua tu main lari-lari juga, mulut bising juga, tak duduk diam bila puasa pun...Habislah tenaga tu...Padahal, cikgu pun collapsed juga sebelum Asar tadi...hehe


Bila masuk ke kelas lain pada pukul 12.00 tengah hari, ada murid minta izin nak ke tandas..Tapi saya tanya dulu dah berapa kali ke tandas hari ni? Dengan jujur dan ikhlasnya dia jawab dah 3 kali..Ni nak pergi kali ke empat..Hmm saya pelik juga, tak makan minum dari pagi, kenapa asyik ke tandas?


Murid tu menjawab, "Mula-mula saya kencing, kali kedua saya berak (maafkan ayat budak-budak ni ye) kali ketiga main percik-percik air dengan kawan" Nah...Sambil sengih-sengih dia cakap pada saya..Patutlah baju dan muka basah semacam saja...


Kali ke empat ni nak pi buat apa pula? "Kali ni nak pi..hmm...nak pi...hmm...nakk...hmm.." Sambil mata ligat perhatikan kawan-kawan sambil senyum-senyum..Tiba-tiba kawannya cakap, "Cikgu dia nak pi minum air dalam toilet cikgu!" Terus melebar senyuman budak tadi tu...Hmm saya pun bagilah ceramah free pada anak murid saya tu...Yang akhirnya dia tak jadi pergi tandas dan tertidur atas meja saja...


Kesian tu kesian, tapi nak ajar dia supaya tahan berpuasa....


 
*sumber Google


Harap-harapnya dia tak ulang lagi...(^^)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...