Thursday, August 30, 2012

Asyik Makan, Makan, Makan...

Assalamualaikum semua..



Pastikan anda dah makan sebelum baca ayat seterusnya ok..Takut nanti kelaparan pula..Ni cerita pasal makan..Selalunya, setiap pagi di sekolah, dalam pukul 10.00 ke 10.30 pagi, saya akan makan..Waktu rehat murid, kalau free cikgu pun rehat sekalilah..
Saya akan makan nasi berlauk di kantin sekolah..Bila balik dari sekolah, saya akan makan lagi nasi, dengan suami saya pula..Hari ni pun sama..Saya makan lewat sikit dalam pukul 11.00 pagi sebab ada kerja yang saya kena siapkan dulu..
Hari ni (selalunya tiap-tiap hari balik lewat huhu), suami saya jemput dalam pukul 2.45 petang macam tu..Kami pergi ke bank dulu sebab dua-dua cuma ada RM 2.00 saja dalam purse dan wallet masing-masing..Teruk betul..Ada duit simpan dalam bank..Kemudian kami singgah di Astaka Makan Medan Suri..
Saya teringin nak makan macaroni sup..Memang sedap gila!
Tapi kalau makan, insyaAllah tak gila..(^^)

*sumber Google



Suami saya makan nasi berlauk, lapar sangat katanya..Dah habis makan, sengih-sengih (takut kena marah hehe) saya cakap nak beli jeruk mempelam dan pala..Sebab dekat astaka Medan Suri ni, ada kedai jual Jeruk Madu Pak Ali yang famous tu..
* sumber Google

* sumber Google

Suami saya singgah kedai sebelah..Apa yang dia beli? Hmm kuih orang lama, kuih peneram..  

* sumber Google

So, dengan hasil 'tangkapan' masing-masing, kami ke kedai ikan CTY Aquarium di Jalan Burma..On the way, masing-masing sibuk kunyah 'bekal' tadi..Tapi malangnya, kedai ikan tu tutup pula hari ni..Terus balik sajalah..Dah nak sampai rumah, saya rasa lapar pula..Sengih-sengih cakap pada suami..
Seperti yang dijangka, dia buat muka terkejut..hehe..Masa tu lebih kurang pukul 6.00 petang dah..So saya ajak beli mee goreng sotong dekat dengan kawasan rumah..Sedap juga..Sambil update blog, sambil makan mee goreng..hehe



* sumber Google

Asyik makan saja hari ni..(^^)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...