Monday, August 27, 2012

Bercinta Di Atas Feri Pula!

Assalamualaikum semua..

Semalam hari last cuti sekolah..Hmm plan masa cuti Raya tu nak bercuti ke mana-mana..Tapi dengar, sana sini jammed dan kereta banyak, jadi malas pula nak bersesak-sesak..Lain kalilah kita p bercuti na encik suami nooo..



Selepas balik dari kampung semalam, suami ajak saya ronda-ronda..Hehehe ronda saja kerjanya..Dia ajak naik feri last sekali semalam..Kesnya, saya kata dah lama tak naik feri, tadi masa balik dari kampung pun ikut Jambatan Pulau Pinang saja..Tengok jam dah pukul 11.15 malam..Esok cek kena p sekolah bang oiiiii..Biaq betoi?




Tapi dah semangat dia ajak, saya pun ikutkan saja..Kerana kasih kuturutkan hehehe..Kami naik motor dan sampai di jeti pukul 11.30 malam..Ada ramai juga yang tunggu..Melangutlah kami di disitu, lepak-lepak tengok ikan dalam laut..Seriously, boleh nampak ikan berenang-renang di jeti tu..Ikan apa, tak sempat pula saya nak berkenalan..



Tiba-tiba ting tong ting tong, bunyi jam besar, tanda dah pukul 12.00 tengah malam cun..Feri pun sampai..Kereta dulu yang masuk dan kemudian motorsikal pula..Yang berjalan kaki di tingkat atas..Sepanjang nak masuk 4 tahun kahwin ni, baru ni la pertama kali kami bercinta atas feri..hahaha..



Saya tengok ramai yang dah tertidur atas motor masing-masing sebab ambil masa 15 ke 20 minit juga nak sampai ke sebelah sana..Pemandangan waktu malam memang cantik..Cuaca pun sejuk saja..Dari atas feri boleh nampak Pulau Pinang meriah dengan lampu..Sayangnya saya tak ambil gambar, sebab apa? Malu! kehkehkeh..



Bila sampai dan turun di jeti, kami balik rumah ikut Jambatan Pulau Pinang pula..Bukan nak ke mana pun..Sampai rumah almost pukul 1.00 pagi..Hmm jadi kerja betul dua orang ni..Tercapai juga hajat nak naik feri..THANK YOU ENCIK! Buat susah-susah saja..(^^)
Macam suami saya selalu cakap, "Muka ada cenyummm.." (^^) 

2 comments:

  1. bestnya gi jenjalan makan angin..

    p/s:jemput ke blog and folo... :D. sy dh folo awk..http://puterihannan.blogspot.com/
    http://ibuilyaniescottage.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe sementara berdua ni rajinlah makan angin..mengeratkan kasih sayang..=)
      THANK U sebab dah follow..amboi sampai dua blognya..ok i will follow youuuuuuu..

      Delete

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...