Tuesday, August 21, 2012

Isteri Lapar Mengamuk Di Jalan Raya

Assalamualaikum semua..



Hari pertama beraya, dari pagi sampai ke malam asyik ulang makan ketupat dan rendang saja..Tapi tekak nak cari nasi juga..So, saya dan suami pun meronda nak cari kedai makan yang buka..Tak laratlah nak masak sebab badan sakit-sakitlah seharian vacuum dan mop lantai seorang diri sehari sebelum Raya..Lepas berbuka kena anyam ketupat, rebus dan tunggu masak sampai 4.30 pagi baru tidur..



Tapi malam tu kami ronda punya ronda tak ada pun kedai makan yang buka..Kedai nasi kandar pun tutup..hehe semua orang pun berayalah cek..McD dan KFC pun ramai sangat manusia beratur..Dah puas cari, dari pukul 9.30 sampailah dekat 12.30 malam, tak jumpa juga..Akhirnya saya decide nak masak nasi dan goreng udang..


Mata dah mengantuk, perut pun lapar, kena pula beratur di traffic light..Tiba-tiba saja ada dua buah kereta lalu sebelah kereta kami dekat sangat-sangat..Saya terus potpet-potpet marahkan orang tu..Sayang kereta, takut kena langgar..Tapi for sure driver tu tak dengar pun..Tiba-tiba suami saya lock pintu kereta..


Saja saya perli, "Aik bang, dah nak sampai rumah dah baru nak lock pintu?"


Tahu apa jawapan suami saya bagi?
"Ha'ah la kena lock, abang takut ayang keluar p terajang kereta tadi tu. Asyik marah ja"





Sekali kena perli daaaa..Saya ketawa tak henti-henti sampai keluar air mata..Sakit perut saya..Saya boleh bayangkan macam mana kalau saya pergi terajang driver tu di tengah-tengah jalan raya..Confirm masuk front page dalam suratkhabar esok tajuk besarrrrr punya..


"ISTERI LAPAR MENGAMUK DI JALAN RAYA"


Ha kan ke haru biru kalau jadi macam tu..Tu yang saya ketawa tak henti-henti tu..Boleh pula saya bayangkan macam tu..I ni mana nak terajang orang, I ni wanita sopan santun tau..hehe..


Sampai di rumah saya cuma goreng udang letak garam kunyit, bawang dan ubi kentang sikit, siap, makan dengan nasi himpit..Janji kenyang..Belasah saja..(^^)



*Selamat Hari Raya buat anda..(^^) 

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...