Wednesday, April 23, 2014

Buah Janggus VS Buah Mempelam

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..



Buah apa bijinya di luar?..Dulu masa sekolah selalu cikgu tanya teka-teki ni kan?..Buah janggus atau gajus ni sedap tau..Saya suka sangat..Makan dengan garam or kicap pun jadilah..Perghhh memang sedap..Tapi sangatlah susah nak jumpa sekarang ni..



Dulu di kampung ada banyak pokok janggus..Boleh makan sesuka hati hang nak oiii..Tapi zaman sekarang mungkin tak ramai dah yang tanam pokok ni..Cuma baru-baru ni saya terjumpa di pasar malam Kepala Batas..Terus teruja bila nampak shining saja dari kejauhan..Ecehhhh..



Pakcik dan makcik yang jual ni cakap, sepinggan RM 3..
Tapi beli dua pinggan jadi RM 5 saja..






Haaa menarik tak?







Memang menyelerakan!!!







Buah mempelam ni favourite suami saya..







Terus beli sepinggan buah janggus dan sepinggan mempelam..Satu untuk aku, satu untuk kau..Hehe memang berbaloilah beli sebab kedua-duanya memang sedap..Perghh ada ke yang tak suka makan dua jenis buah ni?



Rugi baq hang..



Sekarang ni kan musim mempelam, rasanya lagi murah kot harganya.. 

2 comments:

  1. Memang susah sekarang nak dpt buah gajus ni Norhaidah.. kalau akak jumpa pun mesti rembat lebih ehe ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu ler pasal kak..memang susah dah nak jumpa sekarang ni..padahal sedap tu..dulu arwah mak saya suka buat janggus ni masak lemak dengan siput mentarang..hihi siput yang panjang tu..sedappppp sangat..

      Delete

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...