Sunday, April 27, 2014

The Best Kakak Waitress Di Kenny Rogers Roasters Bukit Jambul

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..



Semalam saya dan suami singgah makan di Kenny Rogers Roasters Bukit Jambul.. Memang dah banyak kali kami ke sini kalau nak makan KRR.. Rasa biasa saja layanan daripada waitress KRR yang ambil order kami selama ni.. Tapi semalam, kami berdua rasa sangat-sangat dihargai dan dilayan macam A class customer.. Tapi sebab apa?



Sebab attitude salah seorang waitress yang ambil order kami semalam.. Sebaik duduk, kakak ni datang bagi menu.. Dalam 5 minit selepas tu, dia datang balik dan tanya lebih kurang macam ni, "Boleh ambil order sekarang?".. Ok kami berdua pun pilihlah order masing-masing.. Kami pilih yang ada muffin.. Sebab muffin KRR sedap.. 



Kakak tu tanya lagi, "Nak muffin perisa apa ya?".. Saya tanya perisa apa yang ada.. Dengan sopan dia cakap, "Ada Banana Raisin dan Golden Vanilla.. Tapi Vanilla masih panas lagi sebab baru keluar dari oven.".. Ohhh memang menarik tu.. Saya terus pilih Banana Raisin dan suami saya dengan pantas pilih Golden Vanilla..



Tiba nak pilih minuman, kami berdua macam dah kelabu mata nak minum apa.. Asyik tukar-tukar nak minum itu, nak minum ini.. Macam sedap pula tengok minuman dia.. Tadi dok pilih makan saja.. Lupa nak belek minuman.. Dia siap explain pada kami minuman ni rasa apa, minuman tu rasa apa dan ada satu dia siap explain minuman tu coklat yang blend dengan muffin.. 



Hoh kami berdua lagi stress nak buat pilihan.. Adehh kakak tu sabar saja dan senyum manis tengok gelagat kami berdua nak decide minuman.. At last bila dah pilih, inform pada dia dan dia pun dengan sopannya ambil order dan terus ke belakang..



Saya dan suami macam kagum dengan attitude kakak tu sebab selalunya bila kami ke sini, waitress KRR ni selalunya tak senyum pun..  Langsung tak tanya nak muffin perisa apa.. Tak explain apa-apa pun.. Ambil order terus blah.. Maybe masing-masing anggap semua customer dah tahu jenis makanan dan minuman di KRR kot.. 



Saya ni pantang sikit kalau orang yang kerja di kedai makan buat acuh tak acuh saja bila layan customer.. Bukan nak suruh layan tahap raja, tapi cukup kalau senyum.. Customer tu yang bawa rezeki untuk mereka semua ye..







Huhu ni gambar selepas 'kejadian'..






Memang betullah slogan yang terpampang di dinding KRR tu.. Kakak tu memang buatkan kami berdua happy semalam.. Hanya disebabkan oleh perkara kecil saja yang dia buat.. Memang berdedikasi dia bekerja, betul-betul bekerja untuk penuhi kehendak customer dengan sebaik mungkin.. Bukan layan customer hanya disebabkan dia dibayar gaji untuk melayan customer..



Semoga attitude yang positif macam tu akan ada di semua kedai makan..
Confirm murah rezeki you all..(^^)



*

*

*

*

*

*

*

*


To you kakak waitress:


Thank you kakak..
Keep up the good work..
You are the best waitress ever at Kenny Rogers Roasters Bukit Jambul!!!


2 comments:

  1. org akan appreciate kalau kita buat kje bersungguh kan...ok rase bersemangat nak buat keje lepas nie..hee ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup indeed..saya suka perhati perangai orang..memang nampak beza cara kerja kakak tu dengan waitress yang lain..

      ok go..go..go..kita pun kena bersemangat juga...(^^)

      Delete

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...