Saturday, May 26, 2012

Gigi Geraham Bongsu Baru Nak Tumbuh....

Assalamualaikum semua....



Sihat tak hari ni? Harap-harap anda semua sihat-sihat saja ya...Saya mulakan hari pertama cuti sekolah dengan hadiah yang istimewa....Setelah 31 tahun baru dapat hadiah ni....Hadiah apa? Gigi geraham bongsu.....My wisdom tooth....Geraham ni tumbuh di sebelah kiri di bawah....Sakit bila bangun pagi tadi....Berdenyut-denyut sebab gigi sedang menolak gusi saya yang dah tua ni....




Ingatkan dah cukup korum dah gigi saya ni, rupanya ada lagi gigi geraham bongsu yang belum tumbuh....Dua tahun lepas geraham sebelah kanan di bawah dah tumbuh....Sepatutnya gigi geraham bongsu akan tumbuh dalam lingkungan umur 17 hingga 25 tahun....Chehh saya ni dah terlambat dah ni...Tapi tak apa, belum lagi abnormal ok....Kalau tak percaya cuba baca link di bawah ni:




Saya ambil dari blog Mejar Dr. Faiz Khaleed, angkasawan negara tu.....Dr. Faiz ni kan doktor gigi....So cuba rajin-rajinkan diri anda godek-godek link di atas ok...(^^)....Banyak info tentang gigi geraham bongsu ni tau....Yang agak menggerunkan ialah bila ramai yang kena cabut gigi tu....Baru nak tumbuh tapi terpaksa cabut sekiranya memudaratkan atau pun menyakitkan diri sendiri sampai tak boleh nak buka mulut dan demam-demam....



Tapi saya cuma rasa sakit waktu pagi tadi saja masa nak breakfast....Silap gigit makanan sebelah kiri, terus rasa berdenyut-denyut....Saya tengok dah merah-merah dan nampak sikit gigi geraham saya....Tadi waktu lunch saya makan pun berhati-hati dan kunyah guna geraham kanan saja.....Tak naklah sakit lagi....Seksa oiiiiiiiiii......



Cuma yang hairannya, gigi geraham bongsu saya sebelah kanan yang tumbuh dulu dah stop dah tumbesarannya....Nampak separuh saja.....Dulu masa mula-mula tumbuh mak aiii, sakit sampai jadi ulser dalam mulut....Sebabnya gigi tu naik senget sikit dan kena isi dalam pipi....Lama-lama ok saja....Tak pergi cabut pun sebab saya SANGAT TAKUTKAN DOKTOR GIGI!...(^^)





Dulu waktu saya bersekolah rendah, dah kena teruk dah dengan doktor gigi bila dua tiga batang gigi dicabut....Sakitnya boleh dibayangkan lagi tau.....Itulah last sekali kena cabut gigi....Enough is enough....hehehe penakutkan saya?



Saya nak tergelak bila saya bagi tahu suami saya tentang geraham bongsu saya ni yang baru tumbuh...Terus dia kata nak check IC saya lagi sekali sebab takut-takut kahwin dengan budak bawah umur lagi....hahaha hampessss.....



Patut ramai yang kata saya awet muda, rupanya betul, memang masih muda....
Gigi pun baru nak tumbuh....Keliru dengan tumbesaran diri sendiri....(^^)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...