Sunday, May 13, 2012

Mom...Goodbye's The Saddest Word I'll Ever Hear...

Assalamualaikum semua...



Saya tak sambut Hari IBU.....Bukan sebab saya percaya setiap hari adalah hari kita perlu menunjukkan kasih sayang pada IBU kita, tetapi kerana insan yang bergelar IBU saya telah kembali ke rahmatullah pada 28/08/2008...



Dan saya juga masih belum berpeluang untuk bergelar seorang IBU......



Saya tak pernah lupa jasa dan pengorbanan serta kasih sayang insan yang telah melahirkan saya since hari pertama saya mengenal dunia.....Dan saya juga tak pernah lupa berdoa semoga saya juga akan bergelar IBU since hari pertama saya kenal alam rumahtangga....



InsyaAllah....One day I will....aminnnnnn =)



Sayu hati saya bila ramai kawan-kawan yang update status dalam facebook bagi ucapan istimewa buat IBU masing-masing....Pada saya, lebih afdal dan lebih bermakna ucapan tu diucapkan terus pada IBU anda.....Kalau ucapan di dalam fb, kawan-kawan saja yang akan baca...



Errrr....ke IBU zaman moden ni semua ada fb kot??!! =)



Tapi tak apa, no worry no susah hati...sebab apa? Sebabnya saya masih lagi bergelar IBU saudara kepada anak-anak saudara saya yang seramai 17 orang tu....Dan saya juga bergelar IBU kepada anak-anak murid saya di dalam kelas 4 Arif yang seramai 32 orang tu.....Dan saya juga bergelar IBU kepada anak-anak angkat saya..hehehe mentor mentee yang seramai 5 orang tu....



Well...well...well...kalau macam tu saya juga LAYAK sambut Hari IBU!!! =)



MAK saya adalah insan yang terbaik pernah saya jumpa....Tak akan ada penggantinya...Walau berjuta wanita yang saya jumpa, tak akan ada yang sama macam MAK saya....Seorang yang lemah lembut, tak pernah tengking-tengking pada anak-anak...Tak pernah pukul anak-anak....errr kecuali yang buat jahat atau nakal tu kenalah juga secubit dua hehehe.....Sentiasa menjaga auratnya....Sentiasa menjaga makan minum ayah saya....Sentiasa memuliakan tetamu yang datang ke rumah....Walaupun kadang-kadang tetamu yang datang tu dah kena blacklist dari senarai orang yang saya suka.....



Sentiasa setia tunggu ayah saya balik untuk makan bersama walaupun lewat....Sementara tunggu ayah balik, MAK akan mengisi masa dengan sembahyang, baca Al-Quran dan mengaji....MAK pandai masak....Macam-macam jenis lauk, kuih semuanya sedap.....Mak pandai jahit....Saya pakai juga baju yang MAK saya buat walaupun kadang-kadang tak kena dengan selera saya....Tapi sebab MAK yang buat saya rasa selesa....MAK juga pastikan rumah dalam keadaan bersih dan tak serabut....



MAK ajar kami semua untuk jadi bertanggungjawab dan berdikari....Siapa yang pakai baju, dialah yang basuh sendiri....kalau tak basuh tak adalah baju nak pakai hehehe....Siapa yang makan nasi dialah yang basuh pinggan sendiri.....MAK akan pastikan anak-anak sentiasa ada di rumah sebelum Maghrib.....Mak seorang yang penyabar dan suka tersenyum.....



Sampai di saat ini, tak ada lagi insan lain yang dapat ganti tempat MAK saya....Saya harap saya dapat jadi seperti MAK saya....Masih berusaha untuk jadi sepertinya....



Semoga MAK ditempatkan dikalangan para solehin...Semoga urusan MAK dipermudahkan disana...
Aminnnnn





No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...