Monday, May 28, 2012

Mujur Mereka Orang Yang Jujur....

Assalamualaikum semua....



Tengok tajuk entry saya kali ni, ada unsur-unsur nilai-nilai murni tau....hehe sebab apa saya nak buat tajuk ni ya? Semuanya disebabkan oleh kejadian yang berlaku petang kelmarin....Kejadian? Macam suspen saja bunyinya....hehe relax tak ada yang suspen pun...kot....(^^)



Petang kelmarin, suami saya ajak saya ke Restoran Mee Udang Selera Sri Tambang....Pernah dengar tak? Selama ni, saya ingatkan dan selalu cakap kedai makan mee udang Sungai Dua....Rupa-rupanya alamat kedai ni macam ni:



Selera Sri Tambang,
No1 Pengkalan Tambang,
13500 Permatang Pasir,
Bukit Mertajam, Pulau Pinang

Tel: 04 3971918, 012 5759662 & 017 4633944



Hehe silaplah pula....
Tak perasan dah masuk sempadan Bukit Mertajam dah rupanya....



Ok, kami sampai lebih kurang pukul 5.00 petang....Takut juga kalau belum buka...Rupanya dah mula beroperasi dari pukul 12.00 tengah hari hingga 12.00 tengah malam......Di kedai ni memang famous mee udangnya....Atau mee rebus dan juga mee goreng.....Menu utama mee rebus udang galah dia memang sedap....Udangnya memang besar-besar dan manis-manis......Ada juga ketam dan ikan....






Kami berdua dah pernah beberapa kali merasa mee rebus disini, so kali ni kami nak cuba mee gorengnya pula.....Bagi sesiapa yang nak makan nasi, terdapat kedai masakan tomyam yang menyediakan pelbagai jenis masakan.....Sate pun ada juga tau....



Selepas memilih udang sendiri, kami menunggu lebih kurang sepuluh minit saja untuk menikmati mee goreng yang dipesan tadi....Punyalah nak melahap sampai tak sempat nak ambil gambar...huhu....Memang best mee gorengnya, tambah pula ada dua ekor udang galah yang besarrrrrr punya tersimpuh dalam pinggan.....Kami ambil seorang dua ekor saja....Tu pun harganya termasuk teh o ais limau dah RM 22.00......Tapi memang berbaloiiiiiiii.....



Ini adalah gambar mee udang dan mee goreng udang yang saya ambil dari website di bawah....Silalah jengok ok untuk maklumat lanjut tentang kedai makan ni....Sure tak menyesal punyalah!







Selepas dah kenyang dan dah bayar, saya dan suami meneruskan plan kami pada hari tu untuk melawat kakak dan abang saya pula di Jarak.....Tak jauh sangatlah dari situ.....Tapi bila sampai di rumah kakak saya, suami saya dengan muka panik tanya nampak tak bag galas dia? Ehh mana nak perasan.....Cari punya cari tak ada juga dalam kereta.....



Ahhh sudah.....tertinggal atas kerusi kedai makan mee udang tadi! Punyalah sedap sangat makan sampai tak ingat nak ambil balik bag dia.....Aiyoooo encik.....apa sudah jadi....IC, lesen semua ada dalam bag tu.....Yang bestnya....baru ja keluarkan duit RM500 tadi.....huhu RM500 tu banyak juga tu....Dengan kelam-kabut suami saya pinjam motor abang ipar saya dan terus pecut ke kedai makan tadi....



10 minit kemudian suami saya call, dan dia cakap tak jumpa pun atas kerusi.....Biar betul? Tapi saya macam tak percaya sebab dari suara dia macam main-main saja....Kemudian dia cakap sekejap lagi nak tanya di kaunter.....Chehhh p la tanya terus.....adehhhh.....Tapi saya yakin bag tu ada lagi....



Tiba-tiba dalam 5 minit kemudian dengar bunyi motor.....Suami saya dah balik....Sambil sengih-sengih dia tayang bag dia....huhu mujur ada....Dah tua dah kamu tu tau tak.....Asyik lupa barang saja.....Mujur pekerja-pekerja di kedai makan tu jujur dan amanah....Mereka ambil bag tu dan simpan di kaunter....Tak ada apa pun yang hilang....Semuanya masih ada....Alhamdulillah, masih ada lagi insan yang jujur di zaman sekarang ni....Lega.....



Moga rezeki mereka makin bertambah.....aminnnnnn....



Oh ya sebelum terlupa.....silalah membawa diri anda dan keluarga anda bersama-sama perut yang kelaparan tahap gaban untuk menikmati mee udang yang best disini ok....Tapi sebelum ke sana, sila pastikan poket anda penuh dengan kertas-kertas berwarna merah dan hijau ya.....Yang biru boleh simpan di rumah....hehehe

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...