Friday, May 25, 2012

Mak Ayah Tahu Tak Ni Kamu Beli Hadiah Untuk Cikgu?

Assalamualaikum semua...



Fuhh tadi bila tengok hadiah-hadiah yang saya dapat, rasa teruja nak buka bungkusan tu semua....Ingat nak buka esok tapi gatal tangan nak buka malam ni juga...hehehe macam budak-budak saja perangai kamu ni cikgu....Tak menyempat-nyempat nak tahu....hehehe



First sekali rasa sangat terharu dengan pemberian murid-murid saya....Saya tak kempen pun suruh budak-budak ni bagi hadiah....Tak kempen ok.....Tapi kesudian budak-budak ni yang buat saya rasa terharu dan rasa dihargai....Dari sebesar-besar hadiah hinggalah sekecil-kecil hadiah....Dari yang beli hinggalah yang buat sendiri....Err mak ayah tahu tak ni kamu beli hadiah untuk cikgu? Bukan apa, takut dipersoalkan pula kemana hilangnya duit poket budak-budak ni.....



Semua hadiah saya terima dengan rela hati....Dah orang bagi, kalau nak komplen atau nak buat sombong tak kenang budi, memanglah spesis nak kena kambus dalam tanah dah ni tau....Tapi saya tak....Saya terima semua pemberian anak-anak murid saya.....Ni antara hadiah-hadiah yang saya dapat pada Sambutan Hari Guru 2012....Lebih kurang dalam 40 jenis juga....







Ada mug, sudu (boleh saya guna bila duduk di rumah baru nanti), bekas air, teddy bear comel dan patung-patung keychain comel.....Dapat banyak tak tahu nak buat apa.....Bukan ada anak kecil pun nak main...huhu simpan saja....Bukan itu saja, ada lagi hadiah lain.....Bekas hiasan anyaman pun banyak juga saya dapat.....Ada frame gambar, kerongsang yang comel-comel, bunga (bukan main wangi, sembur parfume kot), pen macam-macam warna, liquid paper (haha memang nak kena beli pun), jam meja yang comel, tuala hiasan, tudung, coklat, apam comel ada perkataan 'Happy Teacher's Day'.....Dah selamat saya telan separuh....hehehe



Tapi antara banyak-banyak hadiah yang saya dapat ni, saya paling terharu bila ada murid buat sendiri kad ucapan Hari Guru kepada saya....Ni salah satu yang menarik perhatian saya.....








Gambar yang dilukis tu sayalah tu...hehe macam tu ye rupa cikgu kamu....Dibawah gambar saya tu, ada tulisan "Sorry cikgu hadiah ni x seberapa"....Adehhh terharunya rasa....Kad kamu ni lagi bermakna tau Alia! Usaha sendiri nak buat....Pada kad kecil tu ditulis,



"Semoga panjang umur. Saya sayang cikgu. I love U. Terima kasih cikgu sebab dah didik saya....Engkaulah guruku, Engkaulah yang memberi ilmu kepadaku"



Huhuhu rasa nak nangis bila baca tau....



Tapi ada satu kad dibuat oleh seorang budak lelaki, yang mana tulisannya ringkas saja.....Nak kata pantun tak pantun, nak kata lagu tak lagu.....hehehe....Ucapannya berbunyi:



Oh cikgu Haida,
Oh cikgu Haida,
Muka cantik kain batik,
Oh cikgu Haida,
I Love U.



Hmmm ni mesti dapat inspirasi nak buat ucapan masa cikgu pakai baju batik hari Khamis kan? Hari tu dia dah menyanyi pada saya, lirik lebih kurang sama....Tapi bila dia bagi kad pula, ucapan jadi macam ni....Dia bagi pada hari Khamis....Dah bagi lepas tu hilang....Rupanya malu, terus dia menyorok di bawah meja....(^^)



Apa pun, bukan hadiah yang saya harap-harapkan....Tetapi saya sangat berharap semoga ilmu yang dicurahkan akan memberi kejayaan dalam hidup anak-anak murid saya....Aminnn...

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...