Monday, May 14, 2012

Upah Maggi Pun Dah Cukup...

Assalamualaikum semua....

Pukul 12.00 tengah malam, si suami ajakkk....er ajakkk......ha jangan mengada-ngada nak fikir yang bukan-bukan....hehe encik suami saya ajak kemas bilik....cheh kemas bilik ja pun....hehehe TAPI....kena tengok pukul berapa tu yang dia ajak kemas bilik tu? Ha betul pukul 12.00 tengah malam tau....Apa kena entahlah budak ni...


Saya dengan terkebil-kebil tengok dia ambil vacuum cleaner bawa masuk ke dalam bilik... Biar betul budak ni nak vacuum malam-malam buta ni...Brummm... brammm... brummm... brammm... Akhirnya selesai juga... (er ada ke vacuum bunyi macam tu? hahaha lantaklah sound effect buat sendiri ok...)


So saya pula yang dari tadi dok layan Angry Bird (nak buat macam mana, dah tua-tua baru ada mainan Angry Bird ni ha...layan kan sajalah....) terus ambil bakul baju dan lipat satu-satu baju yang ada...Lipat punya lipat akhirnya sedar tak sedar habis juga dua tiga bakul baju tu....Semua baju diasing-asingkan dalam bakul ikut kategori....Bakul baju kurung, baju si isteri, baju si suami, seluar dan kain sekali, tudung dan bakul pakaian kecil-kecil....Penuh dah almari, dah tak muat....


*Tapi why rasa macam tak ada baju ja? Hmmm....alasan sebab nak shopping baju baru le tu....


Bila mata dah kuyu dan semua kerja pun dah settle, saya pun nak beradu....Tiba-tiba suami tanya nak Maggi tak? Eh Maggi? Dia yang nak masak....Dalam mamai-mamai tu tiba-tiba bau aroma Maggi kari yang bukan main lagi wangi....Terus terbuka mata....Saya bangun dan temankan suami makan...hehe saya pun terasa lapar juga bila tengok maggi tu...Maklumlah suami yang masak....Bukan senang ni....Sedap pula tu....





Dapat upah Maggi pun dah cukupla untuk malam ni....Thank you dear...=) 

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...