Tuesday, May 22, 2012

Kursus Yang Memenatkan....

Assalamualaikum semua....



Ada tak sesiapa yang kena berkursus hari ni? Err tak ada ek? Saya seorang saja ke yang kena berkursus? huhuhu....



Ok, hari ni saya ada kursus tentang subjek yang saya ajar di sekolah...Tapi bukanlah kursus anjuran sekolah...Kalau ikut dalam surat panggilan, kursus akan bermula selepas pendaftaran....Pendaftaran pukul 8.00 hingga 8.30 pagi...


Bila saya sampai saja di sekolah yang berkenaan (hehe tak nak dedahkan kursus apa dan dimana...sebab takut ada yang terasa pula...Faham-faham sendiri sudah....=) ), saya terus tanya pakcik Guard di mana tempat berkursus sebab pertama kali ke sekolah tu....Pakcik Guard yang sangat baik hati tu tunjukkan tempatnya....Alamak....kena panjat tangga pula nak ke tingkat dua....Ok, gigihlah saya panjat tangga tu....Oh rupanya buat di Pusat Sumber.....



Saya masuk dan tengok tak ramai lagi....Ingatkan ramai tu saja....Kemudian ada seorang cikgu ni tiba-tiba dengan baik hati dan ramahnya ajak saya ke kantin untuk sarapan...Tergamam dengan keramahan dia, saya pun ikut saja...Sempatlah berborak apa yang patut....Rupanya pernah jumpa masa perlawanan bola baling dulu....Ohhh patut pun muka macam familiar saja...hehehe



Tapi kantin di tingkat bawah Blok B pula....Pusat Sumber di Blok A....Adehhh menapak turun pula....Lenggang-kangkung kami berdua turun.....Dah habis makan kami pun cepat-cepat memanjat tangga nak ke Pusat Sumber balik...Bila masuk, aik?! dah makin ramai dan penuh pula Pusat Sumber ni....Ishhh sesaknya.....Panas dan tak selesa....



Kemudian pegawai yang bertugas datang dan maklumkan yang kami akan ke Bilik Mesyuarat supaya Slot yang berikutnya akan dimulakan di tempat yang lebih selesa.....Kami semua pun turun pula ke tingkat bawah...Adehhh...asyik naik turun tangga saja ni.....Tapi Bilik Mesyuarat tu pun sempit sangat....Panas juga sebab aircond tak berfungsi dengan baik....Yang tambah kroniknya bila nak pasang LCD tak boleh pula....Wayar extension tak berfungsi dan mikrofon pun tak berfungsi....



Semua yang ada dah berkipas-kipas dah....Fasilitator pun terpaksa mulakan juga slot dengan bercakap terus saja...Memang tak selesa....



Kemudian, ada pengumuman dari pegawai tadi supaya kami sekali lagi berpindah ke Makmal Komputer sekolah pula....Katanya lebih selesa....Kami pun menapak ke tingkat 3 nun di Blok B.....Haduiii....memang adventure betullah....Bila sampai keadaan Makmal Komputer serba kekurangan....Tapi kipas ada banyak dan mujur berfungsi....Walaupun aircond juga dibuka, tapi tetap rasa panas juga....Mungkin sebab kami kena banyak berjalan dan ramai, buat suasana jadi panas....Tak berapa nak selesa juga.....Hmmm dah ada yang tertidur rupanya....=) 






Akhirnya slot pagi semua selesai dan masa untuk rehat....



Mula balik slot petang, kami dibahagikan dalam kumpulan...Kumpulan saya terpaksa buat di Pusat Sumber.....Tengah syok-syok bincang tiba-tiba elektrik terputus pula....Haduiii....rasa macam duduk dalam sauna!!!! Saya tak rasa saya saja yang panas dan tak selesa....Sebab bila saya tengok seorang demi seorang, muka masing-masing dah berminyak....Shining!!!!hahaha......Masing-masing dah boleh buat goreng ikan dah...Dan yang perempuannya pula dah cair dah make-up semua....



Selepas tu mujur ada balik elektrik dan kami teruskan kerja sampai masa balik....Betul-betul 4.30 petang, kami semua cabut lari dari sekolah tu....Tapi esok ada lagi....Haduiii dah terbayang dah suasana tak selesa....Tapi tak apalah, demi tugas dan untuk anak bangsa, kami semua bertahan saja....Di mulut saja meluah rasa tak puas hati.....Tetapi di dalam hati kami redha....=)



Waktu panas-panas ni terbayang jus oren!!!!! Uishhh bestnya kalau letak ais banyak-banyak....



Makan dengan rojak buah dan bihun sup...

Oh encik suamiku sayang....jom beli!!!!! (^^)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...