Sunday, April 14, 2013

Action Song Competition 2013 - 3rd Place

Assalamualaikum semua..



Pada hari Sabtu 13/04/2013, sekolah saya telah menyertai acara 'Action Song' sempena Karnival Bahasa Inggeris peringkat daerah..Sekolah saya masuk juga acara 'Choral Speaking', 'Public Speaking' dan 'Storytelling'..Semuanya buat pada hari dan tempat yang sama..Seawal 7 pagi murid-murid ni dah sampai di sekolah..Kami bertolak lebih kurang pukul 7.45 pagi..Saya ikut naik bas sekali sebab nak jaga kanak-kanak comel ni..







Semua masih ceria selepas dah siap..






Yang depan sekali ni tiba-tiba demam panas pula..
Mujur ada bawa 2 orang untuk standby..






Di bilik menunggu giliran..Sayangnya murid dibahagikan kepada 2 kumpulan dan ditempatkan dalam bilik yang berasingan..Tak dapat nak tengok team sekolah lain buat persembahan..Mulalah buat hal masing-masing dan bising..Macam kurang sesuai pula dibahagikan macam tu..






Waktu persembahan..Tak ada stage sebab buat dalam library..






Sempat posing selepas dah habis perform dan tunggu result..






Yeayy..dapat juga..






Tapi semua happy walaupun dapat tempat ketiga..
I am so proud of you all kids!!! (^^)



Corat-coret:
  1. Beberapa kali buat perubahan steps tarian sebab budak-budak ni asyik lupa..
  2. Seminggu asyik tak tidur lena sebab fikir macam-macam..Takut budak-budak ni lupa liriklah, takut lupa steps lah, takut budak-budak ni demamlah, takut muzik dalam cd tu tak boleh bukalah, takut costume tak sesuailah..Macam-macam fikir sampai muka naik jerawat sebab stress..Adehhh..
  3. Beberapa kali juga buat perubahan costume..Last minute teringin pula nak pakai skirt yang tahun lepas ni..
  4. Waktu baru sampai nak daftar, saya nyaris-nyaris tersungkur depan entrance sebab tersadung lantai..
  5. Pihak pengurusan pendaftaran tak inform pun venue action song buat di library waktu pendaftaran..Ingat buat di tempat yang sama macam tahun lepas..15 minit lost tunggu di tempat choral speaking..
  6. Seorang anak murid lelaki terjatuh waktu nak masuk bilik menunggu selepas balik dari toilet..
  7. Seorang demam panas sebelum nak perform..Mujur ada bawa standby 2 orang..
  8. Sangat risau murid standby tu tak dapat buat dengan betul sebab sehari sebelum tu cuma sekali dia buat latihan..Tapi phew dia buat dengan elok dan cantik!!
  9. Murid standby ni terkucil dalam seluar sebab tahan masa perform dan lepas tu cari toilet tak jumpa..Cun-cun dalam toilet terkucil terus..Mujur dah performed!!!
  10. Ramai parents yang datang untuk tengok..Tapi anak-anak murid saya semuanya tak nak balik dengan parents..Nak naik bas juga dengan kawan-kawan..
  11. Yang menariknya, action song, choral speaking dan juga public speaking, sekolah saya dapat tempat ketiga..(^^)
  12. Hari Jumaat saya demam dan dapat mc..Tapi gagah pergi sekolah nak latih murid-murid untuk kali terakhir..Malam telan ubat siap-siap takut esok demam..
  13. Terus hilang demam bila budak-budak tu dapat tempat ketiga..Tapi bila petang, saya demam balik..
  14. Bila dah menang, semua budak-budak ni cakap "Ha ticer, kami dah menang..Cepat belanja kami ticer..Saya nak KFC" "Tak nak, saya nak McD" "Pizza la ticer"..Adehhh..sabar sajalah..Ticer dah belanja baju tu semua untuk kamu tak aci eh? Kena belanja makan juga budak-budak ni tau..Ok tungguuuuu..(^^)






No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...