Tuesday, April 23, 2013

Hukum Pendapatan Daripada Pengiklan Di Blog

Assalamualaikum semua..



Saya rasa ramai daripada anda yang ada blog..Dan kalau ada blog, kebanyakannya akan letak iklan daripada Nuffnang atau Adsense dan yang lain-lain lagi..Ohh kepada anda yang tak tahu apa itu Nuffnang dan Adsense, silalah minta idea daripada Encik Google ok..Banyak maklumat yang akan anda jumpa..(^^)



Tujuan blogger letak iklan ni di dalam blog masing-masing sebab nak menjana pendapatan..Yes, you can earn some money by blogging, you know..Saya pun pernah letak juga iklan di dalam blog saya melalui Nuffnang..Dari mula buat blog sampailah hari ni..Kalau ada yang perasan, dah tak ada iklan lagi dah dalam blog saya ni..Baru saja saya buang semua iklan tu..



Selepas saya semak jumlah pendapatan yang saya dapat melalui iklan tersebut, adalah sekupang dua saja pun..hehehe..Maklumlah blog tak glamor, tak kan nak dapat ribu riban kot..Dah tu baru dapat sekupang dua kenapa pula nak buang? Sebab tadi saya terjumpa blog ni, yang bincangkan pandangan tentang hukum menerima pendapatan daripada iklan di blog..



Sila klik DI SINI untuk maklumat lanjut..



So, memandangkan saya juga pernah berasa was-was, hari ni saya delete saja iklan-iklan tu semua..Sebabnya saya tak mampu nak kawal iklan yang menggunakan gambar yang tidak menutup aurat dengan sempurna..Ok, saya bagi contoh, bayangkan kalau seseorang tengok gambar perempuan Islam yang diiklankan tidak memakai tudung dan berpakaian ketat..Saya yang jadi tukang share iklan pun dapat share sama dosa tayang aurat perempuan tu..Kalau ramai yang tengok? Adehh tak naklah saya tanggung semua tu..huhuhu



Memang ada maklumat yang kita boleh pilih, iklan apa yang kita nak dan tak nak, tapi bab guna model tak tutup aurat tu, iklan biasa-biasa pun ada juga..Tapi semua bergantung pada pandangan masing-masinglah..Saya cuma nak kongsi dengan anda sahaja..Bukan nak dikatakan pendapatan daripada Nuffnang dan Adsense tu haram, NO, saya tak kata ok..Iklan di TV pun berlambak yang gunakan model tak menutup aurat juga..Cuma itulah, anda fikirkan sendiri ya..






Tak dapat pendapatan daripada iklan pun tak apa, saya akan 'tulis' juga peristiwa yang berlaku di sekeliling saya sebagai kenang-kenangan dalam blog saya ni..Dah tua-tua nanti boleh baca dengan anak cucu, dengan tenang..hehehe

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...