Sunday, April 21, 2013

Sukanya Bila Ticer Belanja KFC!!!

Assalamualaikum semua..



Ok, hari Jumaat lepas, saya dah tunaikan janji saya nak belanja action song team yang dapat tempat ketiga hari tu..Semangat saya hari tu sebab nak makan-makan dengan anak-anak murid saya yang macam-macam perangai tu..Ada yang kepoh, ada yang manja, ada yang mulut macam orang tua-tua, potpet-potpet, ada yang pemalu dan ada yang tak tahu malu dah dengan ticer depa ni..



Sepatutnya saya janji nak berjumpa dengan semua action song team pukul 2.00 petang Jumaat tu..Sempatlah makan sebab masuk sekolah pukul 2.30 petang tiap-tiap hari Jumaat..Tapi, bila kereta saya kena langgar tengahari tu, saya terlewat sikit ke sekolah..Cun-cun pukul 2.25 petang saya sampai sekolah dan murid-murid pun dah beratur nak masuk kelas..



Bila nampak saja Myvi saya, terus dua tiga orang budak-budak ni serbu saya sambil buat muka sedih.."Ticer kata nak makan pukul 2.00.." "Sorry, ada orang langgar kereta ticer masa nak beli KFC untuk kamu, tak sempat ticer nak sampai pukul 2.00.." Lebih kurang macam tu lah situasinya..Sibuk budak-budak tu nak tengok apa yang jadi pada kereta ticer depa ni..



"Jahatnya orang tu, tak baik tau langgar kereta ticer"



Hehehe sempat pula berleter tu..



So, saya suruh semua berkumpul masa rehat saja.. 





Semangat nak makan sampai ada yang dah ngap sebelum baca doa makan..(^^)





Saya order air grape satu jag dan makan sama-sama dengan budak-budak ni..Seronok tengok depa semua makan..Nak tergelak..Memang suka ayam rupanya budak-budak ni..Ada yang tak sempat habis makan dua ketul ayam tu, siap tapau lagi dalam plastik terus masuk poket!! Puas hati bila dah tunaikan janji pada anak-anak saya ni..



Ada seorang cikgu datang, dan ada budak bertuah ni warning awal-awal, "Ha, cikgu tak boleh makan tau KFC ni..Ni untuk kami yang masuk action song saja tau" Adehh saya nak tergelak dengar dia cakap macam tu.."Tahun depan cikgu pun nak masuk action song jugaklah..Dapat makan KFC" Hehehe ini kali saja maa saya belanja..(^^)



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...