Thursday, April 25, 2013

Terima Kasih Daun Keladi Kanak-Kanak

Assalamualaikum semua..



Ni bukan entry nak menunjuk atau riak atau apa ok, sekadar nak berkongsi dengan anda semua..Betapa kanak-kanak ni, sangat mudah nak tunjukkan perasaan mereka..Mereka sangat jujur dan tidak berdendam..Sepatutnya kanak-kanak kena ada sifat macam tu..Tapi, zaman sekarang, jiwa kanak-kanak macam terumbang-ambing, terpengaruh dengan macam-macam hal duniawi sampai ada yang mampu buat diluar fikiran kita..Dimana silapnya? Hmm fikir-fikirkan..



Apa yang saya dok merapu ni? hehe..Ni gara-gara ada beberapa orang anak murid saya yang hadiahkan saya macam-macam sejak saya mengajar Tahap 1 ni..Ada antaranya yang kena marah selalu sebab tak siap kerja sekolah, tak bawa buku, kacau kawan dalam kelas, but still buat saya rasa terharu bila terima semua benda di bawah ni..Besar maknanya pada saya tau!!!  






Saya dapat hari yang sama..Budak yang bagi jambu air ni ada abang..Waktu saya ajar abang dia darjah 4 dulu, abang dia ada bagi buah janggus pada saya..Kali ni ajar adik dia, bagi jambu air pula..Sedap tau ticer cicah dengan kuah rojak!!!



Strawberry tu ada budak bagi waktu nak balik..Waktu tu hujan, dengan berpayung dia datang balik ke sekolah sebab rumah dekat dengan sekolah dan bagi pada saya..Katanya beli waktu ke Pahang masa melawat nenek dia yang sakit..Baiknya hati kamu ni..Ingat juga kat ticer ye..






Ni anak murid saya bagi selepas cuti sekolah hari tu..Katanya beli di Cameron Highlands waktu bercuti di sana..Macam tau-tau saja ticer suka fridge magnet ni..Thank you..(^^)






Favourite ni!!! Dapat 3 biji, tapi dah ngap satu tak sempat nak ambil gambar..Anak murid saya cakap dia bawa balik dari kampung..Balik kampung waktu hujung minggu..Isinya manisssss sangat!!!






Anak murid saya bagi minggu lepas..Katanya mak dia ke Jakarta dan beli, so dia bagi pada saya..Waduh waduh..Bagus bangat kamu..Ohh ya, ni beg simpan telekung tau..Bukan tali pinggang hikmat..(^^)






Ni anak murid saya bagi waktu birthday dia..Dia bawa banyak, siap packing untuk kawna-kawan sekelas..Suami saya kata saya pun macam budak-budak makan benda-benda ni semua..Alllooo encik arrr..Ini budak kasi, saya ambillah..






This is the latest..Anak murid saya bagi, dia cakap mak dia suruh bagi..Hmm nak promo untuk raya kot ni? Ehh jahat pula saya..Maybe sebab menang action song hari tu..Anaknya jadi leader..Sangat comel nak makan biskut tembikai ni tau!!! Sedap juga rasanya..(^^)



Saya sayanglah anak-anak murid saya!!! Tetiba saja..hehe

*



*


*


p/s: TERIMA KASIH daun keladi..Lain kali nak bagi lagi, bagilah lagi..

(Hihihihihi..Gelak jahat sambil gosok-gosok tangan..)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...