Tuesday, June 12, 2012

Helmet Nyaris Dicuri....

Assalamualaikum semua....


Hmmm spoiled betul mood malam ni...Tadi saya dan suami pergi ke Giant Bayan Baru nak beli barang....Naik motor sajalah sebab petang-petang memang jammed....Dah sampai di Giant, suami saya simpan helmet dia di bawah seat motor....Helmet saya cuma gantung saja di tepi seat....


Sekejap saja kami masuk beli barang, tak sampai pun setengah jam....Bila keluar tengok ada budak lelaki dekat dengan motor....Dia tengah pegang dan picit-picit sesuatu....Kami tak syak apa pun...Tapi bila sampai di motor, saya tengok helmet saya dah jatuh di bawah....Bila ambil dan tengok ada kesan tali keledar di potong....Terus rasa nak marah....


Suami saya tanya (dah tinggi suara dah sebenarnya) budak lelaki tu dia punya kerjakah?...Cepat-cepat dia kata bukan kerja dia...Kalau tak percaya tanya satu couple yang ada dekat situ....Kami nak marah pun tak boleh sebab tak nampak bukti jelas dia yang buat....Nanti berdosa saja tuduh budak tu...Dia masih lagi asyik picit-picit besi kepala lighter di situ....Kalau salah sure dia dah lari dari situ  kan?....


Kami tengok semua ok lagi, so kami pun balik....Tapi sepanjang jalan tu terfikir juga macam-macam kemungkinan....Manalah tau kalau-kalau budak tu yang potong tali tu guna besi lighter tu....Kalau nak mencuri, macam-macam cara boleh buatkan....Kemudian bila tak sempat dibawa lari dia berlakon buat-buat betulkan lighter dia di situ...


Suami saya kata kalau betul nampak budak tu yang buat, mahunya helmet tu sampai ke muka...Dah nak sangat curi helmet....Aduhh...tapi tak baik nak tuduh-tuduh, cuma terfikir macam tu jugalah tadi....Patut dari tadi, saya asyik tak sedap hati saja bila tinggalkan helmet di motor....Tertoleh-toleh nak tengok...Tapi dah masuk dalam Giant tadi, mana nak nampak....


Mujur masih ada....Cuma saya rasa ralat bila ada juga manusia yang suka buat kerja macam tu...
Tolonglah.....carilah kerja yang berfaedah dan tak menyusahkan orang lain!


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...